Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Keskustelua GDW:n jatko-osasta, Orionista.

Orionin suosio Japanissa

Orionin suosio Japanissa

ViestiKirjoittaja Uru » 03.03.2012 12:26

Olen jäänyt miettimään sellaista, miten suosittu Orion on Japanissa. Olen itse mangoja katsellut ja minulle on jäänyt hieman sellainen olo, että se ei olisi hirveän suosittu.

Lyhyt selitys siitä, miten mangaa julkaistaan Japanissa: Orion ilmestyy kerran viikossa, yksi luku kerrallaan, Manga Goraku -lehdessä. Jokaisen lehden lopussa on arvostelutaulukko, jossa ihmiset voivat nimetä omat suosikkisarjansa ja äänestää niitä. Paljon ääniä saavat sarjat saavat etuja/enemmän huomiota: niistä laitetaan kuvia kanteen, lehdessä on värisivuja niistä, kilpailuita ym. Huonosti menestyvien sarjojen kanssa on nihkeämpää: sarjaan ryhdytään tekemään muutoksia, siihen lisätään/vähennetään hahmoja ja jos mikään ei nosta suosiota, se lopetetaan.

Orion oli Gorakun kannessa, kun se alkoi ilmestyä ja samalla sarjasta julkaistiin useita värikuvia. Tämän jälkeen Orion ei ole kuitenkaan saanut hirveästi huomiota tai en ainakaan itse ole huomannut.

Onko kukaan siis huomannut, että Orion olisi alkamisensa jälkeen saanut mitään erikoisia etuja? Onko sitä näkynyt Gorakun kannessa isona tai pieninä kuvina tai onko mangassa värisivuja? (Pokkareissa värisivut ovat mustavalkoisia, mutta ne erottaa normaaleista mustavalkosivuista tasaisemman pinnan avulla.)
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

Sukupuoli: Tuntematon
Galleria: [ Katso kuvat ]

Re: Orionin suosio Japanissa

ViestiKirjoittaja Spyro » 03.03.2012 14:33

Itse veikkaan että Orion ei ole ollut järin suosittu, sillä olen itsekkin yrittänyt katsella noita värisivuja ym. Muistelisin kyllä nähneeni GB:n foorumilla jonkin värikuvan, joka on yksi aukeama GDWO vol 15:sta. Kuvassa juoksi jokea pitkin Kogan vanhin ja päähenkilöt, mutta muuten en ole värisivuja tai kansia nähnyt. Sekin hieman hämmästyttää, ettei sarjalla ole "omia" kotisivuja, niinkuin Weedillä on tämä: http://www.nihonbungeisha.co.jp/weed/ Tosin tuokin sivu perustettiin joskus aikoja sitten, eikä sitä ole päivitetty sen jälkeen...

Mutta yleisesti ottaen minulla on sellainen kutina, ettei sarja ole kovin suosittu. Tosin se on vielä aika alkumetreillä, mutta silti. Tosin rehellisesti sanottuna olen itsekkin hieman kyllästynyt Orioniin, koska se alkoi niin lupaavasti juonen kannalta, mutta nyt se on polkenut paikoillaan jo ikuisuuden. Tarinaan vaan tulee koko ajan uusia random-pahiksia, joita hädin tuskin muistaa enää seuraavassa numerossa, ja päähenkilöt juoksevat pitkin Japania tekemättä mitään kovin tähdellistä. Tavallaan jo toivoisin, että tarina loppuisi pian ja Ginga-maailma saisi jäädä rauhaan.

Oheissäläkeräilijänä toki toivoisin, että sarja saisi edes sen verran suosiota, että siitä valmistettaisiin edes pari figuuria/ pehmolelua. :)
Kuva
Spyro
Karhukoira
Karhukoira

Sukupuoli: Nainen/tyttö

ViestiKirjoittaja Kissa » 06.03.2012 16:44

Spyro kirjoitti:Muistelisin kyllä nähneeni GB:n foorumilla jonkin värikuvan, joka on yksi aukeama GDWO vol 15:sta. Kuvassa juoksi jokea pitkin Kogan vanhin ja päähenkilöt, mutta muuten en ole värisivuja tai kansia nähnyt

Hmm, se taisi olla sadannen luvun kunniaksi tehty värisivu. Eli periaatteessa "etu". Kyllä sarjalla varmaan on oma vankka fanikuntansa, kun Weedkin venyi 60-osaiseksi ja sitä piti vielä jatkaa Orionillakin. :D Ei Gingalla tietty mitään saumaa esim. minkään One Piecen kanssa ole.
Kissa
Taistelukoira
Taistelukoira

ViestiKirjoittaja Windy » 07.03.2012 18:18

Itse veikkaan, että Orion ei ole erityisen suosittu, vaikka tietenkin sillä omat ostajat löytyy. Se ei mielestäni ole yhtä suosittu, kuin mitä Hopeanuoli oli aikoinaan (ennen susia), koska muutenhan siitä olisi ehkä valmistettu enemmän oheistuotteita. Uskoisin, että Orion myy samaan tahtiin kuin mitä Weed myi, tai sitten hieman huonommin. Eikä Orion ole ollut mitenkään näkösällä, sarjakuvalehtien kannessa tms. Uskosin Orionin olevan enemmän esillä, jos se olisi suosittu/suositumpi. Koska japanissa huonoilla mangoilla/sarjakuvilla ei pärjää, niin en usko Orionin olevan mikään huonokaan, mutta ei se mikään huippukaan ole. Pitäisi kyllä tulla joku radikaali tapahtuma, että Orionista tulisi yhtä suosittu-tai jopa suositumpi, kuin mitä GNG oli kulta-aikoinaan. Tovoisin kyllä, että Orionin suosio säilyisi, ettei Takahashi joutuisi tekemään sille yhtä hätäistä loppua, kuin mitä hän joutui tekemään Hopeanuolelle. Varsinkin, kun Orionissa noita hahmoja tuntuu riittävän ja juoni on vielä keskeneräinen.
Windy
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

ViestiKirjoittaja Hopeakettu » 25.03.2012 15:23

Minä uskon vahvasti siihen, että GDWO ei ole mikään suurmenestys, muttei myöskään mikään huonoin manga. Jotain siitä väliltä.
Hopeakettu
Taistelukoira
Taistelukoira

ViestiKirjoittaja Raezla » 26.03.2012 16:53

Orioniin kaivattaisiin tosiaan joku Akakabuton kaltainen keskeinen, ihmisten mieliin painuva pahis, sekä sanoma. Olen edelleen sitä mieltä, että ne eläintarhasta karanneet leijonat tai tiikerit olisivat tervetullut lisä Gingan maailmaan karhujen jälkeiseksi pahikseksi. (Antakaas mulle se Takahashin meseosoite, niin käyn heti ehdottamassa. :lol: )
Raezla
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

ViestiKirjoittaja Kiatsu » 09.06.2013 20:35

Orion on aikalailla keskivertoa mangaa Japanissa, uskoakseni. Mutta itselläni on sellainen kuva, että Orionin 22. olleet ja sitä seuraavat tapahtumat voisivat ns. nostattaa ihmisten kiinnostusta. Nythän mm. Gin ja vanhat GNG:n hahmot ovat päässeet vapaalle jalalle, joten edellytyksenä olisi jatkaa samaa rataa.

Välillä kyllä tulee miettineeksi että jaksaako ihmisiä edes kiinnostaa Orion (ja jos siitä tulee vielä jatko-osa). Yoshihan piirtää pitkälti faniensa tähden ja haluaa ilahduttaa sarjoillaan heitä. Tähänkin juuri vaikuttaa mahdollisen animen ja mangan saaminen suomeksi. Jälkimmäisessä hirvittää se jaksaako pitkän Weed sarjan jälkeen Orion kiinnostaa, jos siitäkin tulee tyyliin viisikymmentä mangaa..
Ginga fan since 2002, vegan since 2017.
Kiatsu
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

ViestiKirjoittaja Uru » 09.06.2013 23:14

^Itsekin olen tuota miettinyt vähän, mutta olen sitten tullut siihen tulokseen, että jos Weed ja Orion alkavat kyllästyttää, niin mietin ensin, onko sarjan fanittamisen arvoinen ja sitten sitä, onko se lukemisen arvoinen. Sarjaa voi kuitenkin olla mukava lukea hieman enemmän aivot narikkaan asenteella eikä faniasenteella eli yritetään analysoida jokainen kohta sarjasta.

Minäkin veikkaan, että Ginin, Weedin ja muiden astuminen kuvioihin mukaan herättää kiinnostusta Japanissa. Sarjaan on muutenkin tullut nyt uusia mielenkiintoisia hahmoja pitkästä aikaa. Melko tasaista Orionin suosio on varmasti ollut, koska Takahashi suunnittelee juonikuvioita vuoden päähän.
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

ViestiKirjoittaja Windy » 14.06.2013 20:26

Itse saan paljon mielenrauhaa jo tieto siitä, että Japanissa eivät huonot sarjat tai piirtäjät pysy kauaa pystyssä, joten aivan surkea Orion ei voi Japanilaisten silmissä olla, sen verran kova taso tuntuu olevan siellä näiden mangojen suhteen. Eli onhan se hyvä merkki, että Orion on pysynyt pinnalla tähänkin asti.
Sekä Orionin juoni vaikuttaa olevan sen verran keskeneräinen vielä, joten en usko, että sille on koitumassa (ainakaan lähiaikoina) samanlaista "hätälopetusta" kuin GNG:lle aikoinaan.
Windy
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

ViestiKirjoittaja Emotionallicious » 16.06.2013 00:09

En tiedä sarjan suosiosta ulkomailla, mutta eräs japanilainen (niin ainkain väittänee) kaverini facebookista keräilee ihan hulluna Ginga Densetsu WEED: Orion- sarjan mangaa.. Muita tuotteita en ole nähnyt vielä hänellä olevan, mutta mangaa löytyy... :roll:
En ole kuitenkaan ikinä käynyt Japanissa, enkä tiedä mikä siellä on nyt muotia ja vanhan aikaista...
Emotionallicious
Karhukoira
Karhukoira

Seuraava

Paluu Ginga Densetsu WEED: Orion