Kirjoittaja Raezla » 11.08.2016 23:02
Orion meni jo mielestäni pilalle siinä, kun Bellatrixistä tehtiin sivuun jäävä itkupilli. (Aion silti lukea ja ostaa suomijulkaisun.) Toki, jos tämä naisen paikan seinäkukkasena hankaaminen naamalle jatkuu ja pahenee siitä, mitä se nyt Weedin loppupuolella on ollut niin se tulee kyllä vaikuttamaan fiilikseeni paitsi Orionista, myös koko Ginga-saagasta. Nyt jo harkitsen lähes 60:nen Weed-pokkarini siirtämistä olohuoneen tv-tason kunniapaikalta jonnekin komeron laatikkoon. Onneksi Lydia pitää pintansa Ohun paapoja-sovinstien keskellä (miten se jaksaa niitä??) vielä toistaiseksi. No, mutta takaisin Orioniin ja mikä veisi siitä maun.
Voisihan jollain oikein överillä vedolla pilata sarjan. Esimerkiksi zombi-invaasio tai ufojen hyökkäys Ohuun, scifi-henkiset taistelut, koirat oppisivat lentämään avaruusaluksilla tms. tai sitten jotain todella rajuja fantasiaelementtejä. Eli tarinan genren siirtäminen ykskaks liiaksi scifin tai fantasian maailmaan, pois siitä semirealistisesta todellisuudesta pienin yliluonnollisin elementein, missä Ginga on tähän mennessä turvallisesti pysytellyt. Luulen kyllä, että lukisin sarjaa silti, jos ei muuta niin koomisuuden vuoksi. Myös jotkin Kaibutsua pahemmat mutantit voisivat olla aika överi veto.
Minua ei sinänsä järkyttäisi, jos Gingaan tulisi jotain muutakin kuin loppuelämän mittaisia heterosuhteita. Reika vaikka heivaisi Hiron ja lähtisi jonkun muun uroon matkaan tai alkaisi lesboilla jonkun nartun kanssa. Tai joku uroista paljastuisi homppeliksi, kuten aloitusviestissä heitettiin. En tosin usko, että Takahashilta nähtäisiin tällaista. Joku uusi Pink Dragonin kaltainen kaunispoika voisi sen sijaan olla ihan hauska lisä hahmokaartiin.
Alun kysymys on siinä mielessä hankala, että vaikea keksiä, miten tästä Hopeanuolen jatko-osan jatko-osasta saisikaan kamalamman kuin miltä se jo nyt ihan oikeasti vaikuttaa. Juoni kuulostaa kovin sekavalta ja hahmot hyvin epäkiinnostavilta ja kummallisilta.
Sellainen tuli vielä mieleen, että jos kaikki Ginin sukulaiset ja Gin itse kuolisivat ja sarjan päähenkilöksi nousisi joku ihan muu koira. Tai sarja alkaisi yhtäkkiä kertoa ihmisistä.
Heitetään vielä sellainen skenaario, että Orion ottaisi ja päättäisi ryhtyä lemmikkikoiraksi ja sitten sarja kertoisikin sen tylsistä pullamössökusilenkeistä ja minkälaisia nappuloita se söisi. Jos tähän yhdistettäisiin vielä, että Takahashi kyllästyisi shoneniin ja alkaisi vetää sarjaa shoujo-tyylisenä, minä oikeasti lopettaisin lukemisen. En jaksa niitä turhia söpöilyhöttömangoja sitten yhtään. Sitten sarjaan tungettaisiin vielä puoliväkisin vaikka Daisuken teini-ikäinen tytär ja Orion yrittäisi ratkoa tämän ihastusongelmia. Se olisi jo niin kamalaa, etten kykenisi enää edes nauramaan, vaan Orionit jäisivät yksinkertaisesti kauppaan ja jatkaisin All heil king Julienin katselua Netflixistä teeskennellen, etten tiedä koko GDW: Orion -sarjan olemassaolosta.