Kirjoittaja Kepuli » 16.08.2019 19:18
Minäkin kummastelin kovasti sitä, ettei Shoujia, Burua ja Dodoa ole haudattu, kun Weedissä Hougenin kuoltua oli niin isot määrät hautoja jota armeijalla kaivettiin, ja ainakin animessa muistan niiden haudanneen Hougeningin. Mene ja tiedä.
Ihmettelin myös vähän, että jos karhun tassu mahtuu jostain vankila-kivikasan kolosta kiskaisemaan kokonaisen koiran ruumiin ulos ehjänä, niin miksi ihmeessä jokunen piski ei olisi kyennyt siitä vilistämään pakoon, kun karhut kesittyivät ateriaansa. Tietysti siinä saattoivat jonkun oviaukon virkaa toimittavan kiven ensin tempaista syrjään kuvien ulkopuolella, ja sitten taas kolon eteen, mutta vähän rikkoi kyllä immersiotani.
Olin jotenkin vähän huvittunut siitä, miten järkyttyneitä kaikki olivat siitä että joku koiria isompi petoeläin voisi syödä koiria. Kyllähän Gin ja moni muukin on puolestaan syönyt karhuja, jotka ovat niitä isompia ja vahvempia, niin en ihan käsitä, miten ne nyt ottivat sen koirien syömisen niin henkilökohtaisesti, ihan kuin koiria syövät kogat jotka sentään kauhistuttivat kannibalismilla.
Minusta oli tosi miellyttävää katsoa kiehuvaa Orionia, kun Unsai oikein venytti tiedustelijoiden valikoimista ja oli koko ajan niin kuin joku olisi vielä jäljellä, kunnes sitten ei enää ollutkaan. Tuollaisen jälkeen en kyllä olisi laittanut Orionia yksin vastuuseen koko armeijasta, mokoma tuittupää varmaan lähtee seuraavaksi marssittamaan koko armeijaa suoraan vihollisen suuhun kun muut ovat tiedustelutehtävissä.
Jäin myös vähän miettimään sitä, kun Kyou ja Rocket hyppäävät rotkoon, ja Bob ajattelee, miten "kunnioitettavaa oli valita kuolema ennen häpeää". Tuo voi tietysti vain olla Bobin oma tulkinta näkemästään, mutta yleensä Gingassa on minusta enemmän haluttu nostaa jalustalle sitä, että hahmot ovat tarpeeksi rohkeita elääkseen eikä kuollakseen, koska kuoleminen on helppoa. Karhujen kynsiin olisi varmaan kuolleetkin, mutta olisin ajatellut Bobin enemmän kunnioittavan sellaista, että näkee soturien taistelevan loppuun asti pakenemisen sijaan. Ja häpeäkin tuntuu vähän oudolta sanavalinnalta, miksi on häpeällisempää kuolla taistellen kuin juosta omaan kuolemaansa? Viisaampaa kyllä minustakin, karhut saisivat evästä ja vahvistuisivat, mutta että häpeällistä?
Tykkään kyllä Bobista, mukavaa vaihtelua hahmoille, jotka ovat suorastaan syntyneet taistelutaitoisina. Tykkäsin sen ulkonäöstäkin jo aiemmin, joten on kiva, että tykkään siitä myös tähänastisen luonteen ja tarinan perusteella. Ja odotan innolla Shionin roolia tarinassa, olin välttynyt spoilereilta kun en seuraa japani-julkaisuja, niin yllätyin sen ilmaantumisesta. Sen lyhyttarina on minulle aika nostalginen syistä, jotka edeltävät kaikkia suomijulkaisuja, niin olin aika innoissani siitä, ettei tuo jäänyt vain sellaiseksi randomiksi levähdykseksi gingan tekemisestä.