Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Keskustelua Ginga: The Last Wars -mangasta.

Last Wars, viimeinen luku

Last Wars, viimeinen luku

ViestiKirjoittaja Uru » 07.12.2018 13:32

Keskustelua Last Warsin viimeisestä luvusta. Isommat spoilerit olisi hyvä laittaa spoilerimerkintöihin.

Lukua ei ole oikeastaan kukaan Japanin ulkopuolella lukenut, mutta Monsoonin tarina-arkki päättyy siinä. Toiseksi viimeisen luvun ilmestyessä monet kritisoivat sarjaa siitä, että se jätti niin monia juonikäänteitä käyttämättä. Uudesta luvusta ei ole ollut hirveästi kommentteja, koska ilmoitus Takahashin uudesta sarjasta on jättänyt ne sivuosaan.

Spoiler:
Monsoonin kuolema ei varmaan kovin monelle tullut yllätyksenä, mutta ilmeisesti myös Sirius kuoli taistelun aikana. Tämä on ensimmäinen kerta pitkään, pitkään aikaan, kun Gingassa kuolee päähenkilö ja Sirius oli vielä omia suosikkejani. Siriuksen kuolema oli myös surullinen -vaikka en ollut sitä lukenutkaan- koska Sirius epäonnistui tavoitteissaan: Monsoonin pelastamisessa ja sodan estämisessä. Lisäksi Sirius ilmeisesti joutui vahingossa Monsoonin iskun tielle ja kuoli siihen. Olisin tavallaan toivonut, että Monsoon olisi päässyt pakoon ja uinut vaikka Hokkaidolle ja jatkanut elämää siellä hiljaisuudessa. Tässä on monta avointa kohtaa, jota nyt tulee odoteltua, kun on melkein kaksi kirjaa jäänyt välistä...
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

Sukupuoli: Tuntematon
Galleria: [ Katso kuvat ]

Re: Last Wars, viimeinen luku

ViestiKirjoittaja Yamashita » 07.12.2018 16:15

Spoiler:
Siriuksen kuolema on aika lailla vahvistettu: moni japanilainen on puhunut siitä ja kuva kuolleesta Siriuksesta muiden soturien ympärillä on myös julkaistu. Elossa olevia hahmoja lopussa ovat ainakin Orion, Gin, Weed, Kurotora, Akame, Tesshin, Cross ja Unsai. Jeromen myös tiedetään ottaneen osaa Monsoonin tapossa, mutta hahmon tämänhetkinen tila ei ole tiedossa.
Yamashita
Ōun sotilas
Ōun sotilas

Sukupuoli: Mies/poika

ViestiKirjoittaja Uru » 07.12.2018 18:12

Spoiler:
Tämä on minusta tosi yllättävää, koska Takahashi on aiemmin puhunut vain Orionin mahdollisesta kuolemasta. Siriuksen kuolemaan en itse osannut uskoa, koska Takahashi kuitenkin on Weediin kovin kiintynyt ja Sirius on kuitenkin hyvin samankaltainen. Lisäksi Sirius ja Orion ovat ihan erilainen päähenkilöpari kuin Weed ja Orion, koska niillä on kuitenkin ikäeroa. Tuleekohan Rigel saamaan enemmän roolia tulevissa osissa, jos se niissä esiintyy?

Lisätty kuva:
Spoiler:
Kuollut Sirius. Anteeksi, Orionilla saisi olla kyynel silmässä tässä tilanteessa. Tosin ei Gin tai Weedkään tuossa hirveästi itke. Lienee tuo aika shokki kaikille.
Uru
Pomo
Pomo

ViestiKirjoittaja Yamashita » 07.12.2018 18:34

Spoiler:
Tuossa näkee kuvan paremmin. Kukaan koirista ei näy itkevän, mutta tapa jolla Weed katselee taivaalle on haikea.
Yamashita
Ōun sotilas
Ōun sotilas

ViestiKirjoittaja Uru » 07.12.2018 21:18

Hyvä yrittää kääntää japanilaisia twitter-kommentteja google translaten avulla...

Spoiler:
On mahdollista, että myös Kyoshiro on kuollut, sillä se mainittiin parissa keskustelussa. Sitä ei myöskään näy tuossa löydetyssä kuvassa.
Uru
Pomo
Pomo

ViestiKirjoittaja Yamashita » 07.12.2018 22:25

Spoiler:
Joku laittoi Twittweriin kuvan, jossa Kyou ja Izou näkyvät olevan ihan hengissä.
Yamashita
Ōun sotilas
Ōun sotilas

ViestiKirjoittaja Murder » 08.12.2018 11:06

Spoiler:
Siriuksen kuolema tuli kyllä kuin salama kirkkaalta taivaalta.

https://pbs.twimg.com/media/Dt1G4AfVYAAN5nc.jpg:large
"[Believing that one day, everyone would understand his great cause...]
[...This was the reason why he was born. And now...Sirius had also become an Ouu legend.]

-GingaBoard, fantachan

Gin ei sitten vielä ainakaan kuollut.
Murder
Karhukoira
Karhukoira

Sukupuoli: Nainen/tyttö

ViestiKirjoittaja Ren » 04.01.2019 21:33

Kuten varmasti moni muukin, olen ollut vähän pettynyt The Last Warsiin. Tuo loppu oli aika iso pettymys myös, varsinkin, jos tämän oli tarkoitus olla Ginga-saagan lopetus. Se tapahtui liian nopeasti ja yllättäen niin kuin kaikki tietää. MUTTA tykkäsin silti lopun traagisuudesta, joten pisteet sille.

Spoiler:
Oon kyllä tyytyväinen että se oli Sirius joka kuoli eikä Orion, syynä juurikin Sirren ja Weedin samankaltaisuus.
Ren
Uusi jäsen

ViestiKirjoittaja FullMetal » 29.05.2019 00:45

Wau, olen todella pettynyt.
Olen pettynyt siihen, ettei sarjalle saatu mielestäni tyydyttävää loppua eikä aukinaisia juonikohtia saatu päätökseen. Olen pettynyt siihen, mihin suuntaan Ginga-sarjan käsikirjoitus on mennyt Weedin jälkeen. Olen pettynyt millainen Orionista kasvoi. Olen pettynyt siihen miten Siruksen hahmo käsiteltiin. Olen pettynyt miten vähän tärkeitä hahmoja oikeasti kuoli Last Warsin aikana.

Monet teistä varmasti nauttivat tästä lopusta ja siitä olen teille iloinen. En kuitenkaan voi sanoa, että tämä oli se loppu, minkä tämä sarja olisi mielestäni ansainnut. En nyt viitsi tässä mennä yksitysikohtiin niissä, mitä kaikkea olisin sarjassa muuttanut tms, koska teitä ei varmasti kiinnosta :roll:

Tahashi on yksi parhaita mangapiirtäjiä maailmassa ja hänen työtänsä on ollut ihana katsella, ja olen kiitollinen kaikista lapsuuden muistoista Hopeanuolen kautta. Kumpa loppu olisi vain tyydyttänyt minua. Kiitos
FullMetal
Uusi jäsen

ViestiKirjoittaja Murder » 30.05.2019 10:07

Nyt olen lukenut viimeisen luvun kokonaan.

Spoiler:
Se loppui kyllä nopeasti. Weedissä ja Orionissa viimeinen osa oli hieman rauhallisempi, olin toivonut tällaista myös Last Warsille. Siinä olisi voinut hakea Reikan, sen pennut sekä Tonovin takaisin ja kertoa Hiron kuolleen. Lisäksi Koyuki olisi voinut palata suremaan Siriusta. Toisaalta olisi voinut tehdä vielä yhden luvun, jossa nämä tapahtuu ja viimeinen pokkari olisi ollut vähän paksumpi kuten Hopeanuolen osa 18. Lisäksi Monsoonin kohtalo jäi hieman avoimeksi. Kuoliko se todella vai kelluiko se pois ja elää nyt jossain kaukana?

Edit: Ja olisi ollut mukavaa nähdä mitä Molelle ja tämän serkuille kuului. Ne esiintyivät osassa 6 ja sitten katosivat.
Viimeksi muokannut Murder päivämäärä 01.06.2019 19:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Murder
Karhukoira
Karhukoira

Seuraava

Paluu Ginga: The Last Wars