Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Foorumipelejä ja muuta vähemmän vakavaa keskustelua Gingaan liittyen.

Laskiaisperinteet?

Laskiaisperinteet?

ViestiKirjoittaja Varjokani » 05.03.2019 17:33

Hyvää Laskiaistiistaita teille kaikille.
Onko teidän perheellä mitään laskiaisperinteitä? Meillä aina minun omassa lapsuudessani järjestettiin eräällä ravikuopalla laskiaisrieha jossa oli rekiajeluita niin kirkkoreellä kuin koiravaljakolla. Koiravaljakkona toimi saksanpaimenkoiran vetämä pulkka. Oli todella jännää pienenä.

Itse olen jotenkin jostain syystä lumen ja talven liittänyt vahvasti Hopeanuoleen mikä on sinänsä hyvin jännää ja mielenkiintoista, että Hopeanuoli itsestään sijoittuu suurimalta osalta kesä-aikaan. Jotenkin kai se lapsuudesta jäänyt se "ykköskasetin" maisema ja tunnelma niin vahvasti mieleen. Sen muistan että minulla oli pienenä tapana hiihdellä pitkin lähimetsiä ja teeskennellä metsästäväni karhuja. Suksisauva oli minun oma kivääri ja ammuin aina näkymättömiä karhuja. Sit minulla oli tosi hieno oma koira mukana. Mielikuvituskoira siis koska meidän perheen oikeat koirat eivät jaksaneet mun jatkuvaa menoa ja häsellystä.

Nykyään perheen kanssa lähinnä vaan mutustellaan laskiaispullia ja juodaan kahvia. Tai muut juo kahvia ja minä vaan mutustan pullaa. Koska olen jo ilman kahviakin ihan tarpeeksi yökukkuja. Ollut ainakin viimepäivät täällä foorumilla. Mitä nyt eilenkin menin klo 1 am jälkeen nukkumaan kun jäin suustani kiinni Hakurofanin kanssa.
Viimeksi muokannut Varjokani päivämäärä 05.03.2019 17:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Varjokani
Ōun sotilas
Ōun sotilas

Sukupuoli: Nainen/tyttö
Galleria: [ Katso kuvat ]

Re: Laskiaisperinteet?

ViestiKirjoittaja Suomidog » 05.03.2019 17:38

Varjokani kirjoitti:Meillä aina minun omassa lapsuudessani järjestettiin eräällä ravikuopalla laskiaisrieha jossa oli rekiajeluita niin kirkkoreellä kuin koiravaljakolla. Koiravaljakkona toimi saksanpaimenkoiran vetämä pulkka. Oli todella jännää pienenä.

Oi, tästä olen haaveillut siitä asti, kun näin Erämaan kutsu-piirretyn ekaa kertaa. Mut joo, ei meillä silleen oo perinteitä. Mitä nyt syödään näitä laskiaispullia, mutta koulussa oli tapana laskea aina mäkeä liikuntatunneilla. Huudettiin "Pitkiä pellavia, hienoja hamppuja..." ja miten se nyt jatkuikaan sitten?
Kuva
Vannoutunut Ginga-sarjojen fani jo vuodesta 2009!
Suomidog
Villikoira
Villikoira

Sukupuoli: Mies/poika

ViestiKirjoittaja Varjokani » 06.03.2019 13:55

Hakurofan kirjoitti:
Varjokani kirjoitti:Meillä aina minun omassa lapsuudessani järjestettiin eräällä ravikuopalla laskiaisrieha jossa oli rekiajeluita niin kirkkoreellä kuin koiravaljakolla. Koiravaljakkona toimi saksanpaimenkoiran vetämä pulkka. Oli todella jännää pienenä.

Oi, tästä olen haaveillut siitä asti, kun näin Erämaan kutsu-piirretyn ekaa kertaa. Mut joo, ei meillä silleen oo perinteitä. Mitä nyt syödään näitä laskiaispullia, mutta koulussa oli tapana laskea aina mäkeä liikuntatunneilla. Huudettiin "Pitkiä pellavia, hienoja hamppuja..." ja miten se nyt jatkuikaan sitten?

Oi koiravaljakon kyydissä on tosi hauskaa. Tai siis itse ainakin tykkään kovasti, vaikka olenkin päässty kokeilemaan vain pari kertaa ihan pienenä. Suosittelen ehdottomasti että yrität joskus päästä kyytiin jos siihen tulee mahdollisuus. Ja sitten on vielä sekin mahdollisuus että jos satut tuntemaan jonkun, jolla on isopmpia koiria rohkeasti käyt heiltä kysymässä jos heidän koirat osaa vetää pulkkaa, ja kysyt pääsisitkö kokeilemaan. Kysyvä harvemmin pettyy ainakaan ihan täysin. :3 Ja siis kyllä meilläkin mäkeä laskettiin, mutta tuo huudahdus ainakin nyt omaan korvaan kuullostaa hyvin vieraalta.
Varjokani
Ōun sotilas
Ōun sotilas

ViestiKirjoittaja Kari Koski » 07.02.2023 23:10

Hyvää etukäteislaskiaista!

Viikonloppuna leivottiin kotona laskiaispullia ja herkuteltiin niillä sen verta että tämän vuoden pullakiintiö ehti jo tulla täyteen. Eipähän tarvitse vesi kielellä silmäillä kauppojen kalliita pullahyllyjä!
Kari Koski on kaikkien kaveri - paitsi Koistisen
Kari Koski
Uusi jäsen

ViestiKirjoittaja Minttu-pan » 19.02.2023 12:16

Moi!

Aivan sairaan hyvää laiskiaissunnuntaita teille kaikille sairaan makeille tyypeille!

offtopic:
Mä sain mun nimimerkkipyynnön läpi! JES, JES, JEEES!!!

Din,
Minttu-pan
tmn.
Hanihani99
(:-|)-K
”Hopeanuolen nenännypykkä saa massun vellomaan”
-Niko Massuvelli

Ritz. Jumalaista.
Minttu-pan
Pentu
Pentu

Sukupuoli: Tuntematon