Erikoisseikkailut
Elikkäs yleistä höpinää Soturikissojen erikoisseikkailuista.Tässä ketjussa ei varmaankaan suomennettujen kirjojen tapahtumista tarvitse spoilereita laittaa, mutta englanninkielisistä kyllä.
Tulitähden tehtävä ja Taivasklaanin kohtalo alittivat ainakin minun odotukseni ihan reippaasti. Luin nämä molemmat viime vuoden puolella, joten kovinkaan tarkasti en tapahtumia enää muista - eikä vähäisten muistojen perusteella edes huvittaisi lukea niitä uudestaan. Taivasklaanin kokoaminen oli ehkä ainoa mielenkiintoinen asia Tulitähden tehtävässä, Taivasklaanin kohtalosta ei taas muistu mieleen mitään hienoa. Suurin osa Taivasklaanin kissoista oli suoraan sanottuna rasittavaa sakkia, Lehtitähti vähän liian avuton johtaja (juu, aloittelijalla on vaikeaa, mutta silti) ja ajatus päivytsotureista oli naurettava muiden klaanien sääntöjä ajatellessa. Nimissä mentiin myös aivan uudelle tasolle Ihmemiesten ja muiden outouksien kanssa. Nämä kaksi olivat minun silmissäni muihin Soturikissat-kirjoihin verrattuna, mutta eipä aihekaan, vieraat uuden klaanin kissat, kiinnostanut yhtä paljon kuin muissa, tulevissa erikoisseikkailuissa.
Englanninkielisistä erikoisseikkailuista omistan tällä hetkellä Crookedstar's promisen sekä Yellowfang's secretin. Ensimmäisenä mainitun sain luettua tässä jokin aika sitten ja tykkäsin kyllä, huomattavasti enemmän ainakin kuin Taivasklaanisepustuksista. Kokonaisuudessaan kirja oli tosi hyvä ja tapahtumarikas, eikä eri kieli muuten haitannut juuri yhtään, vaikken englantia sujuvasti osaakaan. Kun on lukenut muutaman osan suomeksi, pärjää siis myös englanninkielisten kanssa, kun samat asiat ja tekemiset toistuvat sen verran usein. Melkein voisin vaikka harkita ostavani noita lisääkin ennen suomijulkaisuja, kun ei kielellä kokonaisuuden ymmärtämisen kannalta näytä olevan suurta merkitystä.
Yellowfang's secretia olen aloitellut muutaman luvun ja odottelen nyt aikaa sen lukemiseen. Myös joulukuussa ilmestyvä Sinitähden tehtävä on tietysti varauslistalla kirjastosta, sitä odotan todella innolla.
Tulitähden tehtävä ja Taivasklaanin kohtalo alittivat ainakin minun odotukseni ihan reippaasti. Luin nämä molemmat viime vuoden puolella, joten kovinkaan tarkasti en tapahtumia enää muista - eikä vähäisten muistojen perusteella edes huvittaisi lukea niitä uudestaan. Taivasklaanin kokoaminen oli ehkä ainoa mielenkiintoinen asia Tulitähden tehtävässä, Taivasklaanin kohtalosta ei taas muistu mieleen mitään hienoa. Suurin osa Taivasklaanin kissoista oli suoraan sanottuna rasittavaa sakkia, Lehtitähti vähän liian avuton johtaja (juu, aloittelijalla on vaikeaa, mutta silti) ja ajatus päivytsotureista oli naurettava muiden klaanien sääntöjä ajatellessa. Nimissä mentiin myös aivan uudelle tasolle Ihmemiesten ja muiden outouksien kanssa. Nämä kaksi olivat minun silmissäni muihin Soturikissat-kirjoihin verrattuna, mutta eipä aihekaan, vieraat uuden klaanin kissat, kiinnostanut yhtä paljon kuin muissa, tulevissa erikoisseikkailuissa.
Englanninkielisistä erikoisseikkailuista omistan tällä hetkellä Crookedstar's promisen sekä Yellowfang's secretin. Ensimmäisenä mainitun sain luettua tässä jokin aika sitten ja tykkäsin kyllä, huomattavasti enemmän ainakin kuin Taivasklaanisepustuksista.
Spoiler:
Yellowfang's secretia olen aloitellut muutaman luvun ja odottelen nyt aikaa sen lukemiseen. Myös joulukuussa ilmestyvä Sinitähden tehtävä on tietysti varauslistalla kirjastosta, sitä odotan todella innolla.
"I'm thinkin' that all that still matters is love ever after
After the life we've been through
'Cause I know there's no life after you"
Sitä, tätä ja tuota
Deviantart
After the life we've been through
'Cause I know there's no life after you"
Sitä, tätä ja tuota
Deviantart
-
Smurffi - Karhukoira
- Sukupuoli: