Re: Kysymyksiä cosplaysta
Lotus kirjoitti:Tuli tässä mieleeni, että kun menee johonkin coniin, niin voiko joksikin hahmoksi pukeutuneena vain kierrellä siellä conissa. Olen kuullut cosplay-esityksistä, mutten halua lavan eteen vaan vain hengailla ystäväni kanssa pukeutunueena erääksi "Naruto"-hahmoksi.
Moni onkin jo tähän vastaillut, mutta vastaanpa minäkin vielä. Siellä ei ole pakko tehdä mitään mitä itse ei halua. Mullakin on tapana vaan hengailla kavereitten kanssa siellä. Jos tämmöiset kysymykset alkavat askaruttamaan enemmän, niin mä lämpimästi suosittelen sulle, että katsoisit vaikka YouTubesta videoita coneihin liittyen (kirjoitat hakuun jonkun conin nimen ja vaikka vuosiluvun, niin pitäisi videoita ilmestyä). Niistä yleensä näkee mitä ihmiset niissä tekevät

Uru kirjoitti:^Pitää tässä nostaa esille yksi hieman negatiivisempi asia: Suomen coneissa on nykyään joitakin "ammatticossaajia" (lue: outoja nipoja), jotka katsovat asiakseen kommentoida ja antaa neuvoja pukuihin. Ei siis ystävällisesti, vaan negatiivisesti ja lähinnä tarkoituksenaan ajaa nuoremmat cossaajat pois.
Tällaisista tyypeistä:
- Ei kannata loukkaantua tai hermostua muuten, vaan kannattaa käskeä arvostelijaa menemään pois tai lähteä itse pois.
- Ilmoittaa asiasta jollekin conin työntekijälle (vänkäri, järjestyksenvalvoja tai vaikka joku con-myyjä), jos häirintä jatkuu.
Tässä hyvä neuvo itse kullekin. Minäkin olen vasta aloittelija tämän harrastuksen suhteen, joten taisin lukea tämän neuvon oikeaan aikaan. Täytyy kyllä sanoa, että näihin "ammatticossajiin" on tullut törmättyä, vaikkei itse cossaisikaan...
-
Deawley - Karhukoira
- Sukupuoli:
- Galleria: [ Katso kuvat ]