Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Keskustelua cosplaysta.

Kysymyksiä cosplaysta

Re: Kysymyksiä cosplaysta

ViestiKirjoittaja Deawley » 05.06.2014 17:25

Lotus kirjoitti:Tuli tässä mieleeni, että kun menee johonkin coniin, niin voiko joksikin hahmoksi pukeutuneena vain kierrellä siellä conissa. Olen kuullut cosplay-esityksistä, mutten halua lavan eteen vaan vain hengailla ystäväni kanssa pukeutunueena erääksi "Naruto"-hahmoksi.

Moni onkin jo tähän vastaillut, mutta vastaanpa minäkin vielä. Siellä ei ole pakko tehdä mitään mitä itse ei halua. Mullakin on tapana vaan hengailla kavereitten kanssa siellä. Jos tämmöiset kysymykset alkavat askaruttamaan enemmän, niin mä lämpimästi suosittelen sulle, että katsoisit vaikka YouTubesta videoita coneihin liittyen (kirjoitat hakuun jonkun conin nimen ja vaikka vuosiluvun, niin pitäisi videoita ilmestyä). Niistä yleensä näkee mitä ihmiset niissä tekevät :)

Uru kirjoitti:^Pitää tässä nostaa esille yksi hieman negatiivisempi asia: Suomen coneissa on nykyään joitakin "ammatticossaajia" (lue: outoja nipoja), jotka katsovat asiakseen kommentoida ja antaa neuvoja pukuihin. Ei siis ystävällisesti, vaan negatiivisesti ja lähinnä tarkoituksenaan ajaa nuoremmat cossaajat pois.

Tällaisista tyypeistä:
- Ei kannata loukkaantua tai hermostua muuten, vaan kannattaa käskeä arvostelijaa menemään pois tai lähteä itse pois.
- Ilmoittaa asiasta jollekin conin työntekijälle (vänkäri, järjestyksenvalvoja tai vaikka joku con-myyjä), jos häirintä jatkuu.

Tässä hyvä neuvo itse kullekin. Minäkin olen vasta aloittelija tämän harrastuksen suhteen, joten taisin lukea tämän neuvon oikeaan aikaan. Täytyy kyllä sanoa, että näihin "ammatticossajiin" on tullut törmättyä, vaikkei itse cossaisikaan...
Kuva

Kiitos riyunnielle Ak:sta♥

YouTube [Jonnajanina]YouTube [Deawley]
Deawley
Karhukoira
Karhukoira

Sukupuoli: Nainen/tyttö
Galleria: [ Katso kuvat ]

ViestiKirjoittaja Feliciano Vargas » 09.06.2014 16:25

Nekotin kirjoitti:Ehkä enemmänkin mielipide kysymys, mutta mitä mieltä olette, haittaako cosaatessa omien kasvojen luomet?
Itsellä on yksi, jota ei voi meikeillä peittää ja vaikka takana on useampi cossi, niin tämän kertainen hahmo on pistänyt miettimään häiritseekö ne valokuvaa pyytäviä tai muita (saman hahmon) cossaajia?

Yhdellä kaverillani on luomi kasvoissa, eikä ole ainakaan omasta tai hänen mielestään mitekään häirinnyt kuvien ottamista cosplaystä. (vai cosplaysta?)
Feliciano Vargas
Taistelukoira
Taistelukoira

Sukupuoli: Nainen/tyttö

ViestiKirjoittaja NyankoChan » 01.06.2015 20:51

Voiko coniin lähteä, jos cossaa omaa hahmoa, tai pukeutuu ihan joksikin randomiksi :?:
-NyankoChan
NyankoChan
Uusi jäsen

Sukupuoli: Tuntematon

ViestiKirjoittaja Houndy » 01.06.2015 23:14

NyankoChan kirjoitti:Voiko coniin lähteä, jos cossaa omaa hahmoa, tai pukeutuu ihan joksikin randomiksi :?:
-NyankoChan

Kyllä voi, ei coneissa mitään pukukoodia ole cosplayasujen suhteen.
Kuva
Gin ja Cross ne yhteen soppii.
Houndy
Taktikko
Taktikko

Sukupuoli: Mies/poika

ViestiKirjoittaja Uru » 02.06.2015 10:29

^Ainoa pukukoodipoikkeus on lolita-tapahtuma Hellocon, jossa on melko tarkat määräykset siitä, mitä saa ja ei saa pitää.

Kaikissa muissa coneissa puku on vapaa eli voi mennä ihan t-paita + farkut yhdistelmällä, cossata omaa hahmoaan, anime/manga/peli/länsimaalaisia hahmoja, laittaa päähän kissankorvat tai muuta tavallisesta poikkeavaa.
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

Sukupuoli: Tuntematon
Edellinen

Paluu Cosplay