Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Keskustelua eläimistä ja lemmikeistä.

Lempikoirarotusi?

Re: Lempikoirarotusi?

ViestiKirjoittaja BemBem » 25.05.2013 18:18

Lempirotuni on ehdottomasti
Akita. Se on omanarvonsa tunteva, pidättyväinen vieraita kohtaan ja 'arvokkuutta huokuva'. Rauhallinen ja hiljainen olija, jonka kanssa on mukava kävellä metsässä ja lähes joka paikassa. ^^ Akitat ovat kauniita koiria ja mukavan kokoisia. Akitaa sanotaan vaikeaksi koiraksi ja kaipa se sitä onkin, mutta minun täytyy sanoa, että omani on ollut 'minun maailmani' helpoin, tavallaan. Vaikka toki meillä on ongelmia ahtaiden paikkojen ja liian lähelle tunkevien otusten kanssa, mutta muuten toimii kuin unelma. Ja tämä on oikeasti ensimmäinen 'oma' koirani ja on ollut helpompi kuin yksikään spanieli. Akitoilla on kova kallo, niin sanotusti, mutta minua se ei haittaa. Pidän siitä. c: Älykäs rotu!

Toinen rotu mistä pidän/pidin on
Saksanpaimenkoira Meiltä löytyi joskus tällainenkin ja oli maailman ihanin sakemanni tyttönen. Kova vahtimaan, mutta omalle väelle maailman kultaisin. Sakemannit ovat/olivat ihan mukavan näköisiä ja niistä on moneksi. Mutta en tiedä mitä mieltä nykyään olen rodusta, koska se on niin kiikkuun jalostettu että koirat kärsivät siitä. (se takapää)... Toivon että joku kasvattaja alkaisi kasvattamaan suoraselkäisempää linjaa, joka pikku hiljaa elvyttäisi kantaa.

Edittiä nopsasti! Karjalankarhukoira. En ole näihin paljoa tutustunut, mutta ne näyttävät ihan hienoilta ja väritys on kiva. Plus suomalainen rotu -bonus.
Look donuthole, why don't WE float around here looking hot and heavy and YOU go roto-root the pipes!
BemBem
Karhukoira
Karhukoira

Sukupuoli: Nainen/tyttö
Galleria: [ Katso kuvat ]

ViestiKirjoittaja Valko » 08.07.2013 12:56

Tanskandoggi
Rakastan isoja koiria <3 Tanskandoggit ovat myös ystävällisiä ja älykkäitä luonteeltaan.
Jämptlannin pystykorva
Ensimmäinen koirani oli tällainen. Olen saanut tästä rodusta hyvän kuvan, kaikki yksilöt joita olen tavannut ovat olleet ystävällisiä ja muutenkin mukavia. Myös ulkonäkö on suloinen <3
Alaskanmalamuutti
Rakastan näiden ulkonäköä, ihania karvapalleroita. Kokemusteni mukaan luonnekin on mukava.
Siperianhusky
Vahvoja mutta silti rakenteeltaan siroja koiria. Siniset silmät varsinkin saavat minut rakastamaan tätä rotua, vaikkei kaikilla yksilöillä sellaisia olekaan. Nykyisissä koirissani on tätä rotua, ja on mukavaa talvisin kun ne jaksavat vetää ahkiossa :)

Tykkään kyllä melkein kaikista koirista, tuossa on vain muutamia lemppareitani.
"Not all treasure is silver and gold, mate." - Jack Sparrow
Valko
Ōun sotilas
Ōun sotilas

ViestiKirjoittaja Neuer » 09.07.2013 20:29

Saksanpaimenkoira

Hyviä käyttökoiria, useimmiten mahtavia luonteeltaan. Todellisuudessa en melkein koskaan ollut saanut tavata sakemannia kunnes tukiperheeseeni tuli ensiksi yksi luonnevikainen. Joka oli todella pelokas eikä sen korvat koskaan noussut, luovutettiin kait 5-6 viikkosena. Sitten tuli Jude tosi upee sakemanni uros niille, ihana luonteeltaan ja tosi hyvä rakenteeltaan. Vastaa mun unelma sakua. kuva ja toinen kuva Toi "kävely" kuva on oikeestaan jopa mun ottama :D

Newfoundlandinkoira

Tämmöseen otukseen törmäsin ekan kerran tukiperheessäni 2004 marraskuussa. Ruskea hyppivä karvakasa jolla on kirkkaan keltaset silmät. Nykyään jo mummo iässä oleva nöffi neiti tutustti tähän rotuun ja rakastuin siihen ikihyviksi. Oikeastaan haluisin nöffin kunhan asun isomassa asunnossa
kuva tuollaisen nöffin haluan. Terveen ja rakenteeltaan hyvän muttei tarvi olla mikään näyttely voittaja tai jenkkinöffi, mielummin tommonen eurooppalainen :D

Ceskoslovensky vlack
Eli tshekkoslovakian susikoira, uljaan näkösiä. Luonteeltaanki ihan kivoja. Susimainen ulkonäkö viehättää mutten tiedä tulisinko koskaan tälläistä vähän vaativampaa koiraa hankkimaan.
Kuva
“A true teammate fights not because he hates the person in front of him,
but because he loves the person beside him.”
Neuer
Villikoira
Villikoira

Sukupuoli: Tuntematon

ViestiKirjoittaja Juudi » 10.07.2013 21:45

Bordercollie

Ihana ulkonäkö ja tosi kauniita värejä. Täydellinen bortsu on siisti mustavalkoinen, jolla on neljä valkoista sukkaa, pieni merkki päässä, toinen silmä sininen ja toinen ruskea. Ah autuutta!

Australianpaimenkoira

Samaa kuin bortsuissa. Erona ainoastaan se että täydellinen aussi on blue merle.

Japaninpystykorva

Ihana karvapallero ja ihana luonne! Olen ihan rakastunut japseihin. Ekasta omasta koirasta tulee varmasti japsi 83

Welsh corgi cardigan

Se ihme "Koirien tekohammas" -mainoksen welsh corgi on juuri sellainen minkä voisin ottaa vanhuudenpäiville kaveriksi.. :D

Lisäksi tykkään ainakin ulkonäön puolesta siperianhuskyistä, alaskanmalamuuteista, gordoninsettereistä, tanskandogeista, berneistä, venäjänvinttikoirista, pitkäkarvaisista saksanpaimenkoirista, tervuereista, valkoisista paimenkoirista..

Meillä on kotona bokseri ja onhan ne ihania mutta en ikiomaksi ottaisi..
deviantart & tumblr: taikaraita
ex-Judzle.
Juudi
Kenraali
Kenraali

ViestiKirjoittaja Tiskis » 29.10.2013 23:34

Kaikki kymppiryhmän rodut paitsi whippet ja irlanninsusikoira. Vinttarien luonne ja ulkonäkö on täysi kymppi mulle. Vitosryhmästä tykkään myös basenjeista, ibizanpodencoista ja faaraokoirista. Alkukantaisuus tietty plussaa. Itsenäinen luonne kiehtoo. En tykkää siitä että koira pyörii koko ajan jaloissa, eikä osaa olla yksin ja aloillaan.

Ei-vinttareista tykkään shiboista. Oon saanut aikalailla semmoinen kuvan, että ovat vähän basenjimaisia ja mikäs siinä. Tykkään.

Tilaa sydämessä on myös lintukoirille. Lapsena meillä oli lyhytkarvainen saksanseisoja ihan metsästyskoirana. Hieno ulkonäkö ja luonne näillä, ja hyviä metsällä. Pointteri on toinen, josta tykkään todella paljon. Harmi, että ovat melko harvinaisia.
Kuva
Tiskis
Pentu
Pentu

ViestiKirjoittaja Matkijanärhi » 04.02.2014 07:47

ÖÖ ehkä
1.Ranskanbulldoggi
2.Akita Inu
3.Staffi
4.Labradorinnoutaja

En osaa nyt sanoa mitään perusteluita mutta nuo neljä
Kuva
Matkijanärhi
Taistelukoira
Taistelukoira

ViestiKirjoittaja Gintora » 03.03.2014 15:55

Tykkään kovasti pystykorvaisista roduista esim. suomenpystykorva (meillä on yksi sellainen), basenji (näitä löytyy meiltä kaksi), akita, husky, saksanpaimenkoira ja shiba inu. Näistä unelmakoira olisi ehkä akita ^-^
Kuva
Gintora
Pentu
Pentu

ViestiKirjoittaja Sevakki » 16.04.2014 20:43

Siperianhusky on kyllä ihan maailman paras otus ^^ Käsittämättömän kauniita koiria, joille juokseminen ja taakan vetäminen on ilo. Se on todella hienoa nähdä kuinka koirat toimii yhtenä tiiminä valjakossa, niin kuin lauma. Huskyt pitää hassuja ääniä ja ulvovat, mikä on on ihanan kuuloista. Rodussa on paljon hyviä juttuja;

- Hiljaisia. Tai no tämäkin riippuu siitä kuinka monta huskya on. Kaksi huskya ei pidä kovaa meteliä, mutta laumasta luonnollisesti lähtee enemmän ääntä. Meillä on kaksi husky mixiä, ja ovat aika hiljaisia. Ainoa tilanne milloin meluavat, on kun minä tulen kotiin, ollaan lähdössä lenkille, tai kun otan toisen koiran lenkille, niin toinen jää ulvomaan tarhaan. Haukkuvat erittäin harvoin.
- Mahtavat ilmeet 8D
- Rotu on aika terve.
- Ei jatkuvasti "pyöri jaloissa". Husky ei ole sellainen seurakoira, vaan työkoira alunperin. On tosi mukavaa, kun voi laittaa koirat tarhaan keskenään leikkimään, ja voi rauhassa vaikka siivota. Ja se on ihan fine niille olla siellä ulkona. Sitten kun menen hakemaan ne takaisin sisälle, ne vain roikottavat päätään kopin ovelta ja katsovat tyyliin "Äh, taas toi muija." Osaavat olla keskenään ilman ihmistä vallan mainiosti.
- Aika helppoja kouluttaa. En ole mikään koiraekspertti, ja vähäisillä kokemuksillani olen onnistunut kasvattamaan haukkuni hyvin (:

Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta nuo tulivat ensimmäsinä mieleeni.

Toinen rotu, mistä pidän todella paljon, on Alaskanmalamuutti. Itsellä ei ole paljoa kokemusta puhdasrotuisesta muutista, mutta ihania nallekarhuja ovat <3 Kovapäisempia kuin huskyt, ja mitä olen omista koirista huomannut.. malamuutti on aivoton. "Lihasta vailla aivoja" olen monen valjakkoharrastajan suusta kuullut. Meillä on kaksi husky/malamuutti mixiä, toisessa malamuutti näkyy paljon enemmän. Se on isompi, rotevampi, ja tyhmempi. Kun vaikka puhun tälle enempi malamuutille, se näyttää siltä ettei se kuuntelisi yhtään. Näyttää vain hellyyttävältä ja aivottomalta :D Kun taas juttelen tälle toiselle, jossa korostuu enemmän husky, se katsoo tarkkaavaisena ja kuuntelee fiksun näköisenä (tai näyttää kuuntelevan) mitä sille puhun. Selitys oli sekava mutta kuitenkin. Eli täydet vastakohdat ovat nämä kaksi rotua. Malamuutit ovat ehkä siitä ihania, kun ne ovat vain niin aivottomia ja hellyyttäviä :3 Rakkauspakkausnalleja
Kuva
"If you harm none, do what you will"
Sevakki
Villikoira
Villikoira

ViestiKirjoittaja Kanasoturi » 01.09.2014 19:40

Lempikoirarotuni on Akita ja Kultainennoutaja.

Akita
Akitat ovat suloisia. Pidän niiden värityksestä!

Kultainennoutaja
Söpö, leikkisä ja tykkää olla ihmisen vierellä koko ajan.
Viimeksi muokannut Kanasoturi päivämäärä 15.10.2016 09:32, muokattu yhteensä 1 kerran
"Siinä meillä on uus s**tanan Stenfors"
Nissinen
Kanasoturi
Taistelukoira
Taistelukoira

ViestiKirjoittaja Bon » 26.01.2015 20:09

Borzoit, Afkaaninvinttikset, ja muut vinttikoirarodut ovat ihanassa luonteessaan ja ulkonäössään fantastisia otuksia. Rakastan niiden ruumiinrakennetta. Niin ylväitä ja nopeita. Sellaiset todella pitkäjalkaiset yksilöt ovat kyllä niitä, jotka omasta mielestäni saisivat päästä koiramaailman huipulle.
Tykkään kovin myös vinttiksien luonteesta. Se on sellainen vauhtipää. Kyllä nämä ovat mainittavan koiran arvoisia.

Rhodesiankoira on myös yksi suosikeistani. Ihailen koiran punasävyistä väriä turkissa. Sillä on mielestäni aina päällä älykäs ja toimintahaluinen ilme. Kerrassaan valloittava söpöläinen!

Weimarinseisoja kuuluu myöskin listaani. Ihana samettiturkki koko koira. Isot luppakorvat, jotka korostavat koiran ilmettä. Ruumiinrakenne mielyttää omaa silmääni kovin.
"I'll accept this as your love. And I will accept your anger with my affection."
Bon
Taistelukoira
Taistelukoira

Sukupuoli: Mies/poika
EdellinenSeuraava

Paluu Eläimet ja lemmikit