Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Keskustelua eläimistä ja lemmikeistä.

Lempikoirarotusi?

Lempikoirarotusi?

ViestiKirjoittaja Windy » 01.03.2011 20:46

Otsikko on varsin selvä. Tässä topicissa voit kertoa lempikoirarotusi.

1. Bordercollie
2. Eurasier
3. Shetlanninlammaskoira
4. Alaskanmalamuutti

Bordercollie on minulle kaikista roduista se tärkein, joka varmaan johtuu siitä, että olen varttunut niiden parissa. Pidän bordercollien monipuolisuudesta ja se on loistava harrastuskoira melkein mihin vain. Ehdoton lempivärini on mustavalkoinen, mutta pidän myös sinisestä, punaisista ja ruskeavalkoisista. Muista väreistä en oikein välitä. Niiden älykkyys on sellainen asia, jota voin vain ihmetellä.

Eurasier aivan ihana pystykorva, joka ei kuitenkaan ole mitenkään yhtä vaikea kuin monet muut pystykorvarodut. Pidän eurasierin luonteesta ja ulkonäöstä, sen turkki on muutenkin minun mieleeni, ei lliian pitkä eikä liian lyhyt. Lempivärejäni ovat punaharmaa ja sudenharmaa. Pidän myös siitä, että rodulla on paksu turkki ja se viihtyy ulkona.

Shetlanninlammaskoira mielesttömän ihana ja helppo rotu. Hyvin nopeaita, tottelevaisia ja miellyttämisenhaluisia. Täydellisiä harrastuskoiria siis. Sheltin pieni koko on aina ollut mieleeni, vaikka en juuri muista pienistä koirista perusta. Pidän kakista väreistä, mutta jos pitäisi sanoa paras, niin se olisi tricolor.

Alaskanmalamuutti lumoava ulkomuoto on syy siihen, että aloin pitämään rodusta. Pidän säänkestävistä roduista, jotka viihtyvät ulkona. Rodun luonne on ihan kiva ja pidän siitä, että se on ns.laumakoira. Pidän kaikista väreistä ja rodussa olevan kuvioinnit ovat myös upeita.
Viimeksi muokannut Windy päivämäärä 29.05.2011 10:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Windy
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

Sukupuoli: Tuntematon
Galleria: [ Katso kuvat ]

Re: Lempikoirarotusi?

ViestiKirjoittaja AkatoraLove » 20.04.2011 14:32

En ole aivan varma, meillä on tällä hetkellä Norjan harmaa, sitä ennen oli Jämpti.
Akitat ovat kyllä aivan ihania, samoin Huskyt. Isona haluan silti ehdottomasti pommin :mrgreen: (pomerian),
mutta tällä hetkellä se ei käy.
AkatoraLove
Villikoira
Villikoira

ViestiKirjoittaja Kiatsu » 28.05.2011 23:29

En oikein osaa sanoa, mitkä olisivat virallisesti lempikoirarotujani, mutta virallisesti tämä rotu ainakin on. 8)

Saksanpaimenkoirat
- Olen aina pitänyt saksanpaimenkoirista siitä lähtien, kun tutuistuin serkkujeni yhteen saksanpaimenkoiraan. Myös monet lempihahmot Gingasta kuten John ja Jerome ovat tätä rotua. Rodun alkuperä maa on myös Saksa, joten olen senkin ystävä. Rakastan tämän rodun ulkonäköä ja luonnetta. Myös sen käyttötarkoituskin on kiinnostava.

Muokkaan, jos osaan kertoa vielä jotain. :P
Ginga fan since 2002, vegan since 2017.
Kiatsu
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

Sukupuoli: Nainen/tyttö

ViestiKirjoittaja Roll » 29.05.2011 00:07

Oma ehdoton suosikkirotuni on silkkiterrieri. Johtuu kai siitä, että olen näiden fiksujen pikku otusten kanssa aikoinani varttunut. Hyvin hoidettu silkki on vallan kaunis ilmestys, ja ovathan nuo tosiaan melkoisen viisaita koiria, joiden kanssa voi harrastaa kaikenlaista. Meidän koirat tykkäsivät kovasti esteradoista ja sen sellaisesta, näyttelyitä meillä ei harrastettu. Jos(/kun) joskus otan koiran, on se todennäköisesti silkkiterrieri. Pidän muistakin samankaltaisista terriereistä, erityisesti australianterriereistä, mutta myös yorkshirenterrierit ja valkoiset länsiylämäänterrierit ovat nättejä. Yorkit ovat ehkä omaan makuuni jo hieman liian "sylikoiria" eivätkä niin terrierimäisiä, mutta ovat ne silti niin suloisia~

Olen myös kovasti mieltynyt samojedinkoiriin ja niiden kautta japaninpystykorviin. Puhtaanvalkoinen, pitkäturkkinen koira on upea näky, ja perusluonnekin on ihan kohdallaan. C: Jommankumman rodun edustaja olisi joskus ihan jännää omistaa, mutta toistaiseksi kaikkien kokemusteni pohjalta uskon olevani enemmän terrieri-ihmisiä.
~Niin me muutamme historiaa tuhannen tähden lailla~
Roll
Taistelukoira
Taistelukoira

ViestiKirjoittaja Snouwi » 29.05.2011 10:25

Pienet ja pienemmät keskikokoiset pystykorvat. C: Miksei isommatkin, mutta en näe itseäni kovin ison koiran omistajana, koska haluan pystyä hallitsemaan sen hihnassa, jos siitä kehittyykin (pelko)rähisijä. Japaninpystykorvat ja shibat ovat lähellä sydäntä. Japseja meillä on ollut kolme, ja shibaa olen haaveillut ensimmäiseksi "omaksi" koirakseni jo kuuden vuoden ajan. ^^;

Akitat ovat kyllä hirmuiset vaikuttavia katsella. Se tyyneys ja arvokkuus! Samoin kaikki rekikoirarodut ovat mielestäni kauniita.

edit: Miten saatoin unohtaa kotoisat suomenpystykorvat ja porokoirarodut! Etenkin suomenpystykorva on sellainen kompakti pakkaus ja kaiken kruunaa turkin punaruskeaoranssi väri.
Snouwi
Metsästyskoira
Metsästyskoira

ViestiKirjoittaja Murojaki » 29.05.2011 10:39

Minun lempikoirarotuni ovat akita, rottweiler, dobermanni, lk collie, tanskandoggi ja siperianhusky. Toki pidän monista muistakin, mutta tuossa tuo kärki kuusikko. En niinkään ole pienten koirien ystävä, isommat iskevät enemmän.
Kuva
Murojaki
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

ViestiKirjoittaja Daughter_Of_Darkness » 29.05.2011 11:49

Akita: Totta kai Hopeanuolen kautta tähän tutustuin. Vuosien saatossa rotu nousikin yhdeksi suosikikseni.
Welsh corgi: Itsellä oli pembroke, mutta se piti antaa mummolle, koska tulin allergiseksi... Corgeja rakastan kyllä yli kaiken.
Siperianhusky: Tämä rotu on aina kiehtonut varmaan sen värityksen ja silmien takia. Todella hienon näköisiä koiria, samoin alaskanmalamuutit.
Saksanpaimenkoira: Susikoira Roin ja Poliisikoira Rexin kautta tähän rotuun ihastuin.

Kuten huomata saattaa, erityisen mieltynyt olen isompiin koirarotuihin. : D
Reality is a prison
Your mind can set you free
Daughter_Of_Darkness
Kotikoira
Kotikoira

ViestiKirjoittaja Kahvikoira » 30.05.2011 19:49

Mulla on tosi paljon lempirotuja mutta tässä kolme rakkainta:

Tanskandoggi Lempeät jättiläiset ovat laskeutuneet Kahviksen sydämmeen, kuitti. Hih. Olen niin rakastunut tähän rotuun. Isona aijon varmasti ottaa tälläisen<3

Shih Tzu Listoilla on kun kaks tälläistä moppia löytyy lattioita sotkemassa x) Eli meillä on kaks Shitsu tyttöä : ) Tosi ihana rotu, vaikka ihmiset varmaa ajattelee et tää rotu on yks rotu muiden pientenrotujen keskellä. Tämä arvelu on täysin väärin. Nimittäin meidän tytöistä löytyy sisua ja tomeruutta : )

Saksanpaimenkoira on aina kuulunut rakkaisiin rotuihin<3
Kuva

Joe: Mitä höpiset Marioista?
Taichi: En puhu Mariosta vaan mantereesta, katsokaa!

Avatarissa ja Allekirjoituksessa Raichu Pokemonista <3

Deviantart tilini
Kahvikoira
Ōun sotilas
Ōun sotilas

ViestiKirjoittaja riyunnie » 30.05.2011 20:14

Minun ykkössuosikkini on tällä hetkellä shiba inu. Minusta shibat ovat vain todella kauniita ja luonteeltaankin aivan mahtavia. Meinasin jo tehdä tässä pentuvarauksen yhdelle kasvattajalle, kunnes selvisi, että kyseinen kasvattaja käyttää jalostuksessa hyvin kyseenalaisia terveystuloksia saaneita koiria. :/ Ehkä myöhemmin sitten, joltain toiselta kasvattajalta~

Saksanpaimenkoira ja valkoinenpaimenkoira. Nämä koirat miellyttävät minua lähinnä ulkonäöllisesti, en ole tuohon luonnepuoleen kamalasti tutustunut. Pidän kovasti molempien koirien kasvonpiirteistä (voiko koirasta puhuttaessa käyttää tuota sanaa..) ja rakenteesta. Poikkeuksena tietysti ne liikajalostuksen tuottamat liuska-ahteriset sakemannit, yrgh.
En kuitenkaan voisi kuvitella itselleni sakemannia tai valkkaria, koska ne eivät aktiivisina koirina sopisi tämmöiselle laiskalle sohvaperunalle.
riyunnie
Karhukoira
Karhukoira

ViestiKirjoittaja Sukka » 30.05.2011 21:02

Mmm jaa'a, näitä on rehellisesti sanoen vähän vaikea luetella. :D Muttamutta.. jos nyt jotain listantapaista tähän kehittäisi:

Papillon
Aivan ihania vipeltäjiä. Erittäin terve rotu, pitkäikäinen ja ulkonäöltäänkin oikein söpö.
Meillä on ollut näitä niin kauan, kun minä olen elellyt (ja vähän sen ylikin). Kakarana oli vain yksi kappale, sitten 9-vuotiaana sain oman (narttu) kun edellinen oli tosiaan kuollut siitä jonkin verran aikaisemmin, ja 13-vuotiaana sain sitten kaveriksi toisenkin papillonin (uroksen). Täytyy sanoa että tuon uroksen kanssa meillä kyllä menee ajatukset paljon paremmin yhteen kuin nartun. Succe on välillä vähän liiankin jämptin dominoiva. :D Cola taasen on sellanen höpsöttäjä. Sinällään haluaisin seuraavan koiran olevan isokokoinen (sitä ne pelkät pikkukoirat teettää), jota voisi silittääkin menemättä itse maantasolle, mutta... näillä on niin herttainen luonne.

Saksanpaimenkoira (ja vähän valkoinenpaimenkoira)
Tämä on yksi ehdottomista unelmaroduistani, ihan pienestä asti olen halunnut oman sakemannin omistaa. Sellainen sopusuhtainen sekalinjainen/terve näyttelylinjainen olisi haaveissa, perus-näyttis olisi jotain aivan kamalaa (se liukuselkä... Mutta on se komean näköistä kun koira ei pysty edes kävelemään kunnolla, näyttääpä ainakin näyttelyseisotuksessa nätiltä!!). Jos olisi oma maatalo tai vastaavaa niin varmasti tulisi tämmöinen sille pörräämään.
Valkoinenpaimenkoira kuuluu tähän samaan kuvaukseen, ja niillä on vieläpä keskimääräisesti ihan normaalit selät. Niissä taas rakenteen sijaan ihmetyttää arka luonne.

Akita
Ihana luonne, ihana ulkonäkö, ei-kääpiökoko - täydellisyys. Ainoa mikä näissä mietityttää on se keskimääräinen elinikä.. jotenkin tuntui jonkun kasvattajan sivuja selaillessa, että on ihan normaalia jos tällainen kupsahtaa joskus 7-8-vuotiaana, ja taisi siellä pari nuorempanakin mennyttä olla. õ__õ Itselleni näin lyhyt elinikä olisi ehdoton ei ja este koiran hankkimiselle, mutta katsotaan...

Shiba
Vähän kuin pikku akita, mutta höystettynä omilla hauskoilla ominaisuuksillaan. Oletusarvoisesti pidempään elävät kuin isompikokoiset, käsittääkseni ovat varsin terveitäkin. Jos en koskaan uskaltaisikaan akitaa hankkia (mielen sopukoissani pelkään, että onnistuisin tekemään siitä täysin pimahtaneen.. :'D), niin shiba tulisi kyllä varmasti sitten.
Kuva
Here we go, back to where we started
Once again I'm left broken hearted
And you don't seem to care much for the pain that you left me in...

Ginga.fi || DeviantART || Tumblr
Sukka
Stalkkeri
Stalkkeri

Seuraava

Paluu Eläimet ja lemmikit