Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Lue täältä tuoreimmat Hopeanuoli-uutiset sekä tiedotukset tapahtumista ja miiteistä.

GNG-piirustuskisa: Vanhempien sarja

Re: GNG-piirustuskisa: Vanhempien sarja

ViestiKirjoittaja Spyro » 12.11.2011 14:00

Voittajatyö oli hieno, ja olisin luultavasti itsekin valinnut sen. Myös Emma Auvisen alias Recelin työ oli todella hieno. Hän on henkilökohtainen suosikkini suomalaisista Ginga-fan-artin piirtäjistä. Myös tuo kolmas työ on hieno, mutta se ei oikeen toimi mustavalkoisena, koska siitä jää niin epäselvä jälki. Värillisenä tuo työ olisi saattanut vaikka olla ykkösenä. :D Yksi suosikkini on myös kuudennen sivun alimmalla rivillä vasemmalla puolella olevan työn, jossa Gin jahtaa sorsia. Se on aivan tajuttoman upea. :o Olisin itse valinnut sen ehkä jopa itse voittajatyöksi...

Itseäni harmittaa aivan vietävästi, että silloin kun nuo työt olisi pitänyt tehdä, niin mitä ahersin neljän kulttuurialaan liittyvän AMK:n ja Taideteollisen korkeakoulun ennakkotehtävien parissa, joten poweria ja aikaa tehdä kunnon töitä ei ollut tippaakaan.... Sain vain raapustettua jotain kuraa, mihin en ollut mihinkään järin tyytyväinen. Näin muuten vain yhden kolmesta työstäni pokkarissa. Eikö pokkariin tullut kaikki kilpailutyöt, vai miksi minun töistäni kaksi oli jätetty pois?

Jatkoa ajatellen toivoisin itse, että näihin piirrustuskilpailuihin otettaisiin käytäntö, että yksi piirrustus / ihminen. Tämä sen takia, että kilpailua voisi verrata kokeeseen, ja eihän kokeessakaan voi antaa monta vastausta samaan kysymykseen. Tämä myös saisi ihmiset enemmän panostamaan töihinsä, kun olisi vain yksi mahdollisuus. Ja valintakin helpottuisi. Myös toinen mielenkiintoinen käänne piirrustuskilpailuissa olisi aiheenanto. :D

Mitä muuten ikäluokkiin tulee, niin itse ehdottaisin että tehtäisiin kolme sarjaa, joista yksi olisi lapsille ( alle 11-vuotiaat) nuoret (12-18-vuotiaat) ja aikuiset (kaikki täysi-ikäiset). Tämä olisi siitä käytännöllinen, koska on epäreilua laittaa 12-vuotiaat kilpailemaan 25-vuotiaiden kanssa. Noista kolmesta voittajatyöstäkin näkyy, että ne ovat kaikki hieman varttuneempien fanien käsialaa.

Ja teille jotku kopioitte Isiksen ja muiden tekemään fan-arttia: HÄVETKÄÄ!!! Olette suorastaan noloja. Samoin te jotka piirsitte työnne läpi. :roll:

Ja vielä viimeisenä kysyisin ihan uteliaisuudesta mitä voittajat saivat palkinnoksi?
Kuva
Spyro
Karhukoira
Karhukoira

Sukupuoli: Nainen/tyttö
Galleria: [ Katso kuvat ]

ViestiKirjoittaja Uru » 12.11.2011 16:31

Minusta tämä kolme työtä/tekijä, toimi monella tavalla hyvin. Itse tiputin (myös Sangatsun valitessa voittajia) useita kopioita pois sen takia, että yksi töistä oli selkeä kopio animen/mangan ruudusta ja sitten lopuistakin töistä löytyi "alkuperäiset" versiot pienellä etsinnällä. Kolme piirosta antaa myöskin selkeämmän kuvan piirtäjän taidoista ja monet laittoivatkin eri tekniikoilla tehtyjä töitä mukaan kisaan.

Kaikkia töitä ei julkaistu, vaan taittaja valikoi mieluisiaan julkaistavaksi.

Sangatsusta en tiedä, mutta itse laittelin voittajille GDW:n 2. figuurisarjan, tarroja sekä Takahashin nimmarit voittajille.
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

Sukupuoli: Tuntematon

ViestiKirjoittaja Saiccu » 15.11.2011 18:18

http://oi40.tinypic.com/zsvcja.jpg
En tiedä oliko tämä jo täällä, mutta tuossa noita kopioituja kuvia ja alkuperäiset työt rinnastettuna vierellä.
Saiccu
Pentu
Pentu

ViestiKirjoittaja RZI » 17.11.2011 10:47

Ei kukaan sattuisi tietämään että millonka tämän sarjan kuvat tulee tuonne kaksoissolan sivuille?
RZI
Pentu
Pentu

ViestiKirjoittaja Katyusha » 19.11.2011 15:42

Saiccu kirjoitti:http://oi40.tinypic.com/zsvcja.jpg
En tiedä oliko tämä jo täällä, mutta tuossa noita kopioituja kuvia ja alkuperäiset työt rinnastettuna vierellä.

JESSUS! Kuvittelempa vain minkälainen kakkamyrsky siitäkin olisi syntynyt, jos joku näistä olisi epähuomiossa päästetty sijoille. Kaikkea sitä.
KATыSA
Katyusha
Ōun sotilas
Ōun sotilas

ViestiKirjoittaja Usiku » 20.11.2011 00:25

Urumin valinta osu nappiin! Muut voittotyöt eivät mun mielestä sopinut siihen. Vaikka ei varsinkaan työ missä Gin juoksee Mosaa pakoon ole ollenkaan huono päinvastoin!
Itse olisin valinnut voittajaksi työn jossa Gin ajaa takaa sorsaa ja toiseksi voittotyöksi työn jossa Riki puolustaa Gin-pentua. Perustelisin valinnat sillä ettei työt niinkään jäljittele alkuperäistä piirrostyyliä vaan siinä on käytetty omaa mielikuvitusta. Toinen oikeista voittotöistä sensijaan kopioi suhteellisen paljon alkuperästä tyyliä joka ihmetyttää, sillä kriteerinähän oli ettei matkita alkuperäistekniikkaa.
Työ missä Gin ajaa takaa sorsaa on sommiteltu mainiosti, olisin käääntänyt työn kuitenkin peilikuvaksi sillä lukusuuntaan menevät hahmot antavat enemmän liikettä työlle. Kauniit yksityiskohdat kruunaavat koko työn!

Olisi mielenkiintoista tietää mitä tuomarit olivat mieltä työstäni, kuva löytyy täältä: http://rikuko.deviantart.com/gallery/#/d3k5kay

:)
Usiku
Pentu
Pentu

ViestiKirjoittaja Uru » 20.11.2011 01:31

Usiku: Työssä on paljon hyvää (varjojen ja mustavalkoisen värin käyttö) ja siinä näkyy piirtäjän oma tyyli. Se ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen mieleenpainuva ja näin jälkikäteen katsoen tulostus on syönyt siitä paljon yksityiskohtia. Lisäksi itseäni kuvassa häiritsee se, että koirat on jätetty puolikkaiksi. Osittain se on kuvan efektiä ja kuvakulmaa, mutta kisassa oli paljon kasvo/rintakuvia, joten tämä teki siitä hyvin samankaltaisen monen muun työn kanssa.
Tämän lisäksi arvostan itse enemmän käsin piirrettyjä töitä kuin tietokoneella tehtyjä.
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

ViestiKirjoittaja Raezla » 21.11.2011 14:17

Iaakala kirjoitti:
Saiccu kirjoitti:http://oi40.tinypic.com/zsvcja.jpg

JESSUS! Kuvittelempa vain minkälainen kakkamyrsky siitäkin olisi syntynyt, jos joku näistä olisi epähuomiossa päästetty sijoille. Kaikkea sitä.

Hyi, miten jotkut kehtaavatkin?! >:( Ihan järkyttävää...
Raezla
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

ViestiKirjoittaja Houndy » 24.11.2011 22:49

RZI kirjoitti:Ei kukaan sattuisi tietämään että millonka tämän sarjan kuvat tulee tuonne kaksoissolan sivuille?

Ne tulee sinne sitten kun Uru saa ne paikannettua, jotta voin lisätä ne sinne. Siitä ilmoitetaan sitten erikseen kun kuvat ovat sivuilla nähtävänä.
Kuva
Gin ja Cross ne yhteen soppii.
Houndy
Taktikko
Taktikko

Sukupuoli: Mies/poika

ViestiKirjoittaja Enzeru » 05.12.2011 23:55

Spyro kirjoitti:Mitä muuten ikäluokkiin tulee, niin itse ehdottaisin että tehtäisiin kolme sarjaa, joista yksi olisi lapsille ( alle 11-vuotiaat) nuoret (12-18-vuotiaat) ja aikuiset (kaikki täysi-ikäiset). Tämä olisi siitä käytännöllinen, koska on epäreilua laittaa 12-vuotiaat kilpailemaan 25-vuotiaiden kanssa. Noista kolmesta voittajatyöstäkin näkyy, että ne ovat kaikki hieman varttuneempien fanien käsialaa.

Niimpä. Monissa piirrustuskilpailuissa noi sarjat menee suunnilleen näin, mikä on musta aika harmi, koska jos yks osallistuja on 12 ja toinen 20, niin luultavasti 20-vuotias ohittaa 12-vuotiaan taidoillaan ja kokemuksellaan.

Voittajista pidin eniten Urumin valinnasta. Kaikki varjostukset ja tussaukset oli tosi hienoja ! Yyh, osaisimpa mäkin. Mäkin osallistuin kisaan ja pokkariinkin työni pääsi, vaikka painettaessa työn laatu vähän kärsi. ._______. (Giniltä puuttuu suu...) Mutta siis mun työssä oli Hopeanuoli-hahmoja kuvattuna ihmis-koirina koska en osaa piirtää koiria hehehe mutta hys siitä ei mainita mitään, ja tein työn hiukan kiiressä, ja olisin voinut tehdä sen paremminkin. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen lopputulokseen.

Mutta onnee kaikille voittajille ! Ja harmi, että joidenkin töitä oltiin kopioitu. :/
The hand of the child born tomorrow will be just pure and nothing else...
Enzeru
Pentu
Pentu

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset, ajankohtaiset tapahtumat ja miitit