Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Luethan ennen rekisteröitymistä. Palaute, kysymykset ja ehdotukset tänne.

Palautetta Kaksoissolasta

Re: Palautetta Kaksoissolasta

ViestiKirjoittaja Houndy » 04.04.2015 20:48

Silvery kirjoitti:Yksi valituksenaihekin löytyy, mutta luulen että se johtuu omasta koneesta. Valitukseen liittyy se, että kun kirjautuu ja menee automaattisesti sivulle, se kirjautuu ulos jos ei paina "palaa takaisin edelliselle sivulle" painiketta? Johtuuko tuo koneestani vai onko tuo ongelma yleinenkin?.

Tuo johtuu evästeistä, saat sen korjattua näin:
1. Poista evästeet
2. Klikkaa Kirjaudu sisään -linkkiä (Etsi-linkin oikealla puolella)
3. Laita täppä Kirjaudu automaattisesti sisään -kohtaan
4. Kirjaudu sisään
Kuva
Gin ja Cross ne yhteen soppii.
Houndy
Taktikko
Taktikko

Sukupuoli: Mies/poika
Galleria: [ Katso kuvat ]

ViestiKirjoittaja Valko » 16.04.2015 16:38

Pakko antaa kehuja ystävällisestä ilmapiiristä ja mukavasta tunnelmasta :)
"Not all treasure is silver and gold, mate." - Jack Sparrow
Valko
Ōun sotilas
Ōun sotilas

Sukupuoli: Nainen/tyttö

ViestiKirjoittaja Lapin » 23.04.2015 22:13

^ Tätä pitää kyllä kompata. Itse koen että uusien kirjoittajien on jotenkin vaikea päästä sisään joidenkin foorumien "porukoihin", ja keskustelujen aloittaminen on vaikeaa, kun kukaan ei vaikuta olevan kiinnostunut vasta jonkin aikaa postanneiden ajatuksista. Kaksoissolassa tätä ongelmaa ei ole ollut, vaan avuliaita keskustelijoita on löytynyt aina, eivätkä vakikasvot katso aloittelijoita nokanvartta pitkin. Lisäksi chattiin on helppo mennä juttelemaan, vaikka olisikin aivan keltanokka. Kaikista Ginga-foorumeista, joilla olen pyörinyt, täällä on ehdottomasti mukavin tunnelma, samaan aikaan asiallinen mutta silti juuri sopivan rento - suuri kiitos ylläpitäjätiimille, modeille ja erityisesti kävijöille!
Lapin
Kotikoira
Kotikoira

ViestiKirjoittaja Valko » 25.04.2015 19:50

Itse koen että uusien kirjoittajien on jotenkin vaikea päästä sisään joidenkin foorumien "porukoihin", ja keskustelujen aloittaminen on vaikeaa, kun kukaan ei vaikuta olevan kiinnostunut vasta jonkin aikaa postanneiden ajatuksista. Kaksoissolassa tätä ongelmaa ei ole ollut, vaan avuliaita keskustelijoita on löytynyt aina, eivätkä vakikasvot katso aloittelijoita nokanvartta pitkin.

Nimenomaan, pidin juuri tästä piirteestä alusta alkaen ja sen vuoksi olenkin viitsinyt jatkaa täällä käyntiä. On ollut myös mukava huomata (kaiken muun hyvän lomassa), että silloin tällöin kun jollakin on mieli maassa ja hän kirjoittaa aiheesta vaikkapa Ketutustopiciin, hän saattaa saada joltakin käyttäjältä tsemppaavan tai muuten vain piristävän vastauskommentin.
"Not all treasure is silver and gold, mate." - Jack Sparrow
Valko
Ōun sotilas
Ōun sotilas

ViestiKirjoittaja Uru » 28.04.2015 21:57

Kiitos superpaljon kaikille palautteista. Tällaista on mieltäylentävää lukea - tosin iso kiitos tässä menee toki myös jäsenille. On hienoa, että Kaksoissolaan on saatu näin paljon hienoja ja ystävällisiä käyttäjiä!
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

Sukupuoli: Tuntematon

ViestiKirjoittaja omikron » 03.05.2015 22:45

Prosilver- tai Subsilver2-teemalla kun menee Omiin asetuksiin -> Chattiasetukset, niin viimeinen kohta on muotoa

Koodi: Valitse kaikki
{ INPUT_AREA } { TEXT_AREA }

Cerulean-teemalla koko kohtaa ei näyttäisi olevan olemassakaan, joten joku häikkä tuossa lienee, olettaisin.
Ignis quo clarior fulsit, citius exstinguitur. - Seneca
omikron
Pentu
Pentu

ViestiKirjoittaja Houndy » 04.05.2015 07:55

omikron kirjoitti:Prosilver- tai Subsilver2-teemalla kun menee Omiin asetuksiin -> Chattiasetukset, niin viimeinen kohta on muotoa

Koodi: Valitse kaikki
{ INPUT_AREA } { TEXT_AREA }

Cerulean-teemalla koko kohtaa ei näyttäisi olevan olemassakaan, joten joku häikkä tuossa lienee, olettaisin.

Tuo on muuten ihan oikea kohta, siitä vain puuttui käännös enkä ollut huomannut laittaa sitä Cerulean-teemaan. Laadin siihen käännöksen ja laitoin sen Cerulean-teemaan. Kyseessä on chatin päivityksen yhteydessä uutena ominaisuutena tullut viestikentän tyyppi -asetus, siinä on vaihtoehtona tekstikenttä tai syötekenttä, noiden ero on se, että tekstikenttä on korkeampi ja mahdollistaa rivinvaihdot viesteissä.
Kuva
Gin ja Cross ne yhteen soppii.
Houndy
Taktikko
Taktikko

ViestiKirjoittaja Neuer » 28.06.2015 20:42

Foorumi itsessään on hyvä sekä käyttäjät ovat useimmiten ystävällisiä toisille mutta foorumista löytyy myös näitä ns. mätiä omenoita.
Yksi näistä on ylläpito Houndy tekee hyvää työtä foorumin päivitysten ja muiden kanssa mutta hän lietsoo chatissä usein salaliittoteorioitaan. Siitä kuinka googlen kautta jenkkien fbi ja cia saa meidän tietoja ja lukee viestejä ja muuta. Hän myös varoitti meitä siitä että Google Chrome antaa tietoja Googlelle sivuhistorian muodossa ja sen takia selainta ei pitäis käyttää. Sekä hän myös linkkailee välillä jotain humpuuki sivustoja eri salaliitoista mitä mailmaan kuuluu joissa ei ole päätä eikä häntää. Sitten siirrytään siihen suurimpaan ongelmaan mikä on ylläpidon toinen osa puoli Uru. Kyseessä on henkilö jolla on vahva kannatus luultavasti kauppansa Urumin takia. Näin sen olen käsittänyt. Mutta joka tapauksessa hän provosoituu erittäin helposti, nipottaa johtaa foorumia natsi tai neuvostojohtajan tavalla. Useimmiten häneltä myös tulee joitain erittäin pahoja väärin ymmärryksiä joissa uhriksi joutuvalla ei ole mitään käsitystä mistä esimerkiksi huomautus tuli. Muutenkaan ylläpito harvoin jos olleenkaan myöntää olevansa väärässä tai ymmärtäneensä viestin väärin. Foorumilla esiintyy myös sitä että jäsenet eriarvoisestaan. Ylläpito ottaa joitain henkilöitä silmätikuiksi ja jotkut pääsevät näistä waretuslinkkien linkkaamisesta ilman varoitusta tai sitä että ylläpito edes huomaa. Mutta esimerkki tästä miksi itse en tykkää ylläpidosta on tämä: kuva1 kuva2 uru pyytää yksäriä jotta asia voidaan selvittää siellä joo se on ok mutta mitä tapahtuu suurinpiirtein 2 minuuttia sen jälkeen kun Yuriko on lähettänyt viestin: Yuriko saa bannit. Minun mielestä tuo on käsittämätöntä. Ja tiedän kyllä miten tämä meni ihan tarkkaan. Foorumilta löytyy lisäksi monia muita esimerkkejä mutta heitin nyt näitä tämän päivän chatti keskustelun "helmiä"
kuva3 kuva4 kuva5 kuva 6

Parannus ehdotukseni olisi että foorumille valittaisiin uusi/uudet ylläpitäjä(t) äänestyksen kautta. Johon voisi osallistua nykyiset ylläpitäjät se modet. Ja jos joku foorumin normi jäsen saisi kannatusta myös hänet voitaisiin liittää äänestykseen.
Tiedän että saan tästä bannit tai varoituksen mutta se vain osoittaa sanomani vieläkin pitävämmäksi varsinkin jos tämä vielä poistetaan.
Lisäyksenä Uru on keskinyt nyt tälläisen lapsilukon "Tämä on virallinen huomautus, jonka on antanut tämän sivuston valvoja tai ylläpitäjä.
lapsilukko" eli toisin sanoen olen tälle foorumille liian lapsi keskutellakseni chatissä. Mikä omasta mielestäni on loukkavaa etenkin kun olen laillisesti täysi-ikäinen. Myös tämän piti koskea _kaikkia_ keskusteluun osallistuineita mutta ilmeisesti ei Urua joka kyllä selvästi osallistui tähän keskusteluun.
Kuva
“A true teammate fights not because he hates the person in front of him,
but because he loves the person beside him.”
Neuer
Villikoira
Villikoira

ViestiKirjoittaja Uru » 28.06.2015 21:18

Tiedoksi vielä ulkopuolisille keskustelua seuraaville: tämän keskustelun pohjana on Yurikon blogi, joka poistettiin bloginurkasta, koska se sisälsi sääntöjä rikkovaa materiaalia. Yurikosta blogin poistaminen oli ok, mutta siitä puhkesi hetken kuluttua ilmiriita chatissa.

Ensinnäkin Houndysta. Kaikilla ylläpidon jäsenillä saa olla omat mielipiteensä ja he saavat keskustella sekä postata tahtomistaan asioista chatissa tai foorumilla. Jos olet ylläpidossa, sinulle ei anneta listaa siitä, mitä saat ja et saa postata. Samalla tavalla chatissa saa keskustella Hetaliasta, koulusta, matkustelusta jne. miten paljon tahtoo. Vain tilanteissa, joissa keskustelusta tulee useille jäsenille ahdistava tai epämiellyttävä, voidaan aiheita rajoittaa.

(Ja minun tietojeni mukaan Google Chrome tekee juuri niin.)

Ja sitten minä.

Ensinnäkin, kiitos, että noudatit neuvoani ja otit tämän keskusteluaiheeksi.

1. Minä en saa suosiotani Urumin kautta. Uskon saavani sen puhtaan Hopeanuoli-nörttiyteni takia. Jos ihan vaikka vilkaiset Urumia, niin siellä on maksimissaan kolme Ginga-tuotetta, joita ei saa ostettua muualta. Joten siinä ei ole hirveästi fanitettavaa.

2. Henkilöt, jotka saavat huomautuksia, mutta eivät selvennyksiä niihin eivät suostu lukemaan sääntöjä tai noudattamaan heille annettuja pyyntöjä. Lainaan tähän sääntöä:
11. Jos jäsen saa ylläpidolta huomautuksen, kysyy syytä siihen ja kieltäytyy toistuvasti kertomaan, mistä viestistä on huomautuksen saanut, on ylläpidolla oikeus antaa tästä huomautus. Viestin voi kertoa esim. kopioimalla sen yksityisviestiin tai linkittämällä sen/topicin, johon viesti on kirjoitettu. Jos jäsen ei muista linkittää viestiään kysyessään asiasta ensimmäisen kerran, ei tästä tule huomautusta.

99% jäsenitä laittaa minulle linkin viestiin, josta on saanut huomautuksen tai selventää tilannetta muuten, mutta sitten on tämä 1%, joka alkaa tämän kyselyn jälkeen vain kiukutella. Uskoakseni henkilö, jonka kanssa olet keskustellut ja joka on kertonut siitä, ettei ole saanut syitä banneihin, kuuluu juuri tähän 1 prosenttiin.

3. On täysin mahdollista, että ylläpito ei huomaa kaikkia sääntörikkomuksia. Foorumille postataan kuukaudessa useita satoja viestejä ja chatissa on aktiivisina päivinä jopa tuhansia viestejä. Lisäksi kun sääntöjä on uudistettu, voi jostakin vanhasta viestistä tulla sääntöjä rikkova. Tähän auttaa se, että ilmoittaa näistä asioista ylläpidolle. Olen kuullut näistä viesteistä monta kertaa, mutta on aika paha lähteä selvittämään tilannetta, kun kyse on "yhdestä jäsenestä yhdellä foorumin blogeista" tai muuta vastaavaa. Jos sääntörikkomuksia näkee tai sellaista epäilee, kannattaa asiasta laittaa viestejä.

4. Jäsen voi joutua silmätikuksi, jos haastaa riitaa, rikkoo toistuvasti sääntöjä tai levittää jatkuvasti negatiivista ilmapiiriä. Aivan samalla jäsen jää silmätikuksi, jos postaa pitkiä viestejä, piirtää hienoa arttia, jakaa karkkeja ja on kaikille tosi kiva. Tämä on ihan vain fakta. Jos teet jotain, se kiinnittää toisten ihmisen huomion.

5. Olet leikannut keskustelun palasiksi, joten tietysti sillä tavalla saat keskustelun näkymään itsellesi edullisessa valossa.

Tavallisesti näitä tietoja ei kerrota julkisesti, mutta koska Yuriko on jo lähettänyt sinulle vain osan banneja koskevista tiedoista: Yurikolla oli ennen koko chat-keskustelun aloittamista neljä huomautusta. Keskustelun jatkuessa hän sai viidennen, jonka jälkeen hän sai kahden viikon automaattisen bannin. Viimeisen huomautuksen Yuriko sai todennäköisesti noin samaan aikaan kuin lähetti yksityisviestinsä.

En myöskään nyt ymmärrä, mitä pahaa näet siinä, että tahdon äänestää blogista. Tässä on melko selkeä riitatilanne minun ja Yurikon välillä, joten olisi äärettömän epäreilua, jos minä päättäisin nyt siitä, missä vaiheessa Yurikon blogi ei riko enää sääntöjä. Asiasta siis äänestetään Kaksoissolan ylläpidon kesken, jos Yuriko tahtoo blogiaan uudistaa.

Äänestäminen ylläpidon kesken järjestetään aina, jos joku ylläpidosta on tavalla tai toisella henkilökohtaisesti riidassa mukana. Äänestyksellä saadaan tällöin useita mielipiteitä mukaan ja se antaa tilaisuuden keskustella aiheesta ilman ulkopuolista painostusta.

Edit: Viestin sisältöä oli muokattu vastauksen jälkeen:
Lisäyksenä Uru on keskinyt nyt tälläisen lapsilukon "Tämä on virallinen huomautus, jonka on antanut tämän sivuston valvoja tai ylläpitäjä.
lapsilukko" eli toisin sanoen olen tälle foorumille liian lapsi keskutellakseni chatissä. Mikä omasta mielestäni on loukkavaa etenkin kun olen laillisesti täysi-ikäinen. Myös tämän piti koskea _kaikkia_ keskusteluun osallistuineita mutta ilmeisesti ei Urua joka kyllä selvästi osallistui tähän keskusteluun.

Lapsilukkoa on käytetty aiemminkin, kun yksittäinen/yksittäiset jäsenet kiukuttelevat eivätkä suostu keskustelemaan asiasta aikuismaisesti. Mielestäni se toimii erittäin hyvin ja tähän mennessä kaikki keskustelussa mukana olleet, huomautuksia saaneet ovat olleet minuun yhteydessä. Lapsilukko koskee kaikkia keskustelussa mukana olevia, mutta ylläpidon puolesta osaan viesteistä oli hyvä vastatakin. Mukana oli esim. viesti, jota Yuriko ei ollut huomannut lukea ja haskin kysymys yksityisviestien lähetyksestä.
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

ViestiKirjoittaja Neuer » 28.06.2015 21:50

Google Chrome lähettää sun sivuhistorian googlelle siksi että se on googlen oma selain. Tän pitäisi olla selviö eikä mikään salaliittoteorioihin liittyvä hyvin salainen fakta. Tiesin kylläkin kuinka monta varoitusta Yurikolla oli ja jopa sen mistä ne on tulleet. Mutta se pointti tässä oli se että hetikun hän noudatti ohjettanne hän sai 5 ja autobannittiin 2 viikoksi.Tiedän kyllä että hän vitkutteli mutta oli se silti hieman hämmentävää. Pilkoin keskustelua lähinnä siksi että että siinä ympärillä oli paljon turhaa löpinää muustakin. Halusin vain painoittaa noita kohtia koska minusta ne oli loukkaavia sekä lapsellisia. Itse en toki niistä ihan täysin mutta kummalistahan se oli ylläpidolta saada tuollaista tekstiä. Ja tuossa äänestämisessä pointti ei ollut siinä että haluat äänestää siitä vaan siitä että et olisi itse päästänyt sitä koska yuriko oli käyttätynyt lievästi epäasiallisesti vaikka hän halusikin vain vastauksen kysymykseensä chatissä.
Kuva
“A true teammate fights not because he hates the person in front of him,
but because he loves the person beside him.”
Neuer
Villikoira
Villikoira

EdellinenSeuraava

Paluu Säännöt, ohjeet, kysymykset ja palaute