Kirjoittaja Sukka » 09.03.2014 21:05
Mutta.. ei kai se niiden chatissa jo keskustelevien vika ole, jos joku uusi ei osaa aloittaa keskustelua/sanoa mitään? Enkä minä sitä ihan ärsyyntyneisyydeksi sanoisi, ei kai kukaan tässä sanonut olevansa veijari otsassa siinä kohtaa, jos joku tulee kesken toisen keskustelun sanomaan jotain "tylsää". Se, että keskenään jutskaavat X ja Y keskustelevat asiasta Z, ei tarkoita sitä, etteikö joku uusi henkilö Ö saisi tulla sanomaan jotain muuta. Eli en nyt oikein ymmärrä, miten se tuohon tervetuloa mukaan -hommaan vaikuttaa?
Ei kaikkien kaikkia viestejä voi aina noteerata, vaikka suhtautuminen niihin uusiin tulokkaisiin olisikin myönteistä. Siinä kohtaa, jos satunnainen viestin ignoraus ottaa sielun päälle kovasti, sanoisin ettei mikään julkinen chatti tai keskustelufoorumi taida olla ihan oikea paikka hengailla. Kyseessä kun ei kuitenkaan ole mikään päiväkoti, jossa tarhatäti vahtii selän takana ja ohjaa kaikkea mitä tehdään, vaan normaaleiden ihmisten välinen normaali keskustelu, joka kulkee minne on kulkeakseen. Muiden puolesta en voi mitään sanoa, mutta ainakin itse jos huomaan jonkun uuden naaman tulevan sanomaan jotain randomia, pyrin juurikin siihen, että sanoisin tälle edes jotain vastauksena (etenkin mikäli kukaan muu ei sitä tee), juurikin siksi, että kys. tyyppi kokisi läsnäolonsa olevan jotenkin huomioitu.
Yksittäisen ihmisen yksittäisestä kokemuksesta yksittäisen viestin kanssa en kyllä lähtisi vetämään mitään kovin suuria johtopäätöksiä. Kuten tuossa yllä jo sanottiinkin, ei meidän vakkareidenkaan kaikkia viestejä huomioi yhtään kukaan, vaikka se olisikin kommentti johonkin keskusteluun. Ei siitä pidä ottaa itseensä, jos kellään nyt ei vaan ole siihen mitään vastakommentoitavaa, joku tyhjä "Aijaa"kin kuulostaisi jokseenkin tylyltä.
En epäile, etteikö tuon kyselyvaihtoehdon valinneet kokisi olevansa "ulkopuolisia", mutta välillä voi katsahtaa myös siihen peiliin niiden muiden keskustelijoiden sijaan ja miettiä, että pitäisikö itse hieman aktiivisemmin yrittää osallistua, eikä odottaa kaikkien muiden suorastaan puolipakolla vetävän mukaan keskusteluun, samalla kun itse vaan möllöttää tumput suorina hiljaa taustalla.
Here we go, back to where we started
Once again I'm left broken hearted
And you don't seem to care much for the pain that you left me in...Ginga.fi ||
DeviantART ||
Tumblr