Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Luethan ennen rekisteröitymistä. Palaute, kysymykset ja ehdotukset tänne.

Miten hyvin viihdyt foorumin chatissa?

Äänestys päättyi 08.04.2014 15:24

En käytä chattia enkä ole kiinnostunut siitä.
17
21%
Käytän chattia silloin tällöin ja se on mukavaa.
17
21%
Käytän chattia silloin tällöin ja se on ahdistava/epämukava.
1
1%
Käytän chattia usein (vähintään joka kolmas päivä) ja viihdyn siellä hyvin.
9
11%
Käytän chattia usein, mutta en tunne kuuluvani porukkaan/chat on muutaman vakiokäyttäjän "omistama".
17
21%
Tahtoisin käyttää chattia, mutta en uskalla.
11
14%
Tahtoisin käyttää chattia, mutta koen siellä käytävät keskustelut ahdistaviksi.
2
2%
Tahtoisin käyttää chattia, mutta siellä kiroillaan liikaa, puhutaan seksistä, riidellään ym.
1
1%
Tahtoisin käyttää chattia, mutta se on mielestäni liian lapsellinen.
5
6%
Tahtoisin käyttää chattia, mutta sitä on rajoitettu liikaa säännöillä.
1
1%

Ääniä yhteensä : 81

Chatin viihtyvyyskysely

Re: Chatin viihtyvyyskysely

ViestiKirjoittaja Shirotora » 09.03.2014 20:50

Itse valitsin tuon "Käytän chattia usein (vähintään joka kolmas päivä) ja viihdyn siellä hyvin." Kun chatti silloin ilmestyi, niin en ihan kauhean innoissani siitä ollut, mutta kun siinä sittein alkoi aktiivinen olemaan, niin se olikin ja onkin ihan kiva. Nykyisin tuntuisi ehkä jopa hieman oudolta, jos täällä ei chattia olisi. Siihen on vain tottunut.

Käytän siis chattia aika paljon ja kuulun varmaankin niihin "vakiokäyttäjiin". Chatissa on mukava jutella muiden kanssa, enkä erityisemmin siellä oloani ole ulkopuoliseksi tuntenut. "Uudet" chattaajat ovat minunkin mielestäni tervetulleita, eikä siinä chattiin tullessa mitään erikoisempaa tarvitse sanoa. :')
Kuva
"Aye, sir!" -Happy
Shirotora
Kenraali
Kenraali

Sukupuoli: Nainen/tyttö
Galleria: [ Katso kuvat ]

ViestiKirjoittaja Sukka » 09.03.2014 21:05

Mutta.. ei kai se niiden chatissa jo keskustelevien vika ole, jos joku uusi ei osaa aloittaa keskustelua/sanoa mitään? Enkä minä sitä ihan ärsyyntyneisyydeksi sanoisi, ei kai kukaan tässä sanonut olevansa veijari otsassa siinä kohtaa, jos joku tulee kesken toisen keskustelun sanomaan jotain "tylsää". Se, että keskenään jutskaavat X ja Y keskustelevat asiasta Z, ei tarkoita sitä, etteikö joku uusi henkilö Ö saisi tulla sanomaan jotain muuta. Eli en nyt oikein ymmärrä, miten se tuohon tervetuloa mukaan -hommaan vaikuttaa?

Ei kaikkien kaikkia viestejä voi aina noteerata, vaikka suhtautuminen niihin uusiin tulokkaisiin olisikin myönteistä. Siinä kohtaa, jos satunnainen viestin ignoraus ottaa sielun päälle kovasti, sanoisin ettei mikään julkinen chatti tai keskustelufoorumi taida olla ihan oikea paikka hengailla. Kyseessä kun ei kuitenkaan ole mikään päiväkoti, jossa tarhatäti vahtii selän takana ja ohjaa kaikkea mitä tehdään, vaan normaaleiden ihmisten välinen normaali keskustelu, joka kulkee minne on kulkeakseen. Muiden puolesta en voi mitään sanoa, mutta ainakin itse jos huomaan jonkun uuden naaman tulevan sanomaan jotain randomia, pyrin juurikin siihen, että sanoisin tälle edes jotain vastauksena (etenkin mikäli kukaan muu ei sitä tee), juurikin siksi, että kys. tyyppi kokisi läsnäolonsa olevan jotenkin huomioitu.
Yksittäisen ihmisen yksittäisestä kokemuksesta yksittäisen viestin kanssa en kyllä lähtisi vetämään mitään kovin suuria johtopäätöksiä. Kuten tuossa yllä jo sanottiinkin, ei meidän vakkareidenkaan kaikkia viestejä huomioi yhtään kukaan, vaikka se olisikin kommentti johonkin keskusteluun. Ei siitä pidä ottaa itseensä, jos kellään nyt ei vaan ole siihen mitään vastakommentoitavaa, joku tyhjä "Aijaa"kin kuulostaisi jokseenkin tylyltä.

En epäile, etteikö tuon kyselyvaihtoehdon valinneet kokisi olevansa "ulkopuolisia", mutta välillä voi katsahtaa myös siihen peiliin niiden muiden keskustelijoiden sijaan ja miettiä, että pitäisikö itse hieman aktiivisemmin yrittää osallistua, eikä odottaa kaikkien muiden suorastaan puolipakolla vetävän mukaan keskusteluun, samalla kun itse vaan möllöttää tumput suorina hiljaa taustalla.
Kuva
Here we go, back to where we started
Once again I'm left broken hearted
And you don't seem to care much for the pain that you left me in...

Ginga.fi || DeviantART || Tumblr
Sukka
Stalkkeri
Stalkkeri

Sukupuoli: Tuntematon

ViestiKirjoittaja BemBem » 09.03.2014 22:12

Minä en pahemmin henk. koht. tuosta chatista välitä, koska hmm.. Mitä olen sitä vilkaissut, niin keskustelu on aika lapsellista, jos niin voisi sanoa. Tai siis ei iske minuun enää tällä iällä oikein. Minulle riittää tämä foorumi nyt toistaiseksi ainakin ihan mainiosti, kun tahdon kirjoitella ja vauhkota. c:
Look donuthole, why don't WE float around here looking hot and heavy and YOU go roto-root the pipes!
BemBem
Karhukoira
Karhukoira

ViestiKirjoittaja Anttu » 10.03.2014 10:02

Nyt kun kerran viestien ignooraaminen on nostettu pöydälle niin pakko vielä mainita, että tämä kysely käsittelee chattia samoin kommenttini. Keskustelufoorumilla ei tosiaan voida olettaa, että kaikki kommentit noteerataan eikä tämä ole minua koskaan haitannut. Kun kyse on henkilökohtaisesta omasta kokemuksesta chatista niin olen vain tuonut ilmi, että mm. juuri tämä tunne ettei läsnäoloa noteerata on yksi niistä syistä miksen pahemmin viihdy chatissa. Ihmiset kuitenkin reagoivat asioihin hyvin eri tavoin.

Sekä Sukalla, että Kamomella on hyvät pointit siitä, että se on myös omasta aktiivisuudesta kiinni. Jos itse koen ettei läsnäoloani noteerata, menen vain pois. En ota siitä mitään paineita vaan menen vain yksinkertaisesti tekemään jotain muuta. En itse näe syytä "tyrkyttää" viestejäni, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Kenties chat ei siis ole minun kaltaisiani käyttäjiä varten, toisaalta chat on kaikkia varten. Asennoituminen lienee tärkeää oman viihtyvyyden kannalta. Itseäni lähinnä pohditutti onko muilla ollut vastaavia ajatuksia.
Anttu
Kenraali
Kenraali

ViestiKirjoittaja Uru » 10.03.2014 11:04

Muutama huomio tähän mennessä tulleista äänistä ja kommenteista:

Tähän mennessä tulleista äänistä: Kohtaa "Käytän chattia usein, mutta en tunne kuuluvani porukkaan/chat on muutaman vakiokäyttäjän "omistama"." -äänestäneiden kommenteista tulee esille, että huomattavan monet ovat äänestäneet tätä kohtaa, mutta tarkoittaneet enemmänkin "Käytän chattia silloin tällöin/usein ja chatissa on vakioporukka, jonka läsnäolo voi häiritä jotakuta muuta, ei minua."

On hyvä asia, kun chatin vakioporukkakin on kiinnostunut tästä keskustelusta. Kannattaa kuitenkin huomioida, että tämän äänestyksen ideana on nimenomaan saada palautetta chatin toimivuudesta. Toimivuudessa tärkeä osa on se, miten nimenomaan vakioporukka käyttäytyy. Monista chateista on monesti tullut nimenomaan sisäpiirivitsien kylväntää ja tällaisiin keskusteluihin ulkopuolisen on lähes mahdoton tulla mukaan. Viime aikoina chatin toiminnasta on myös tullut paljon palautetta.

On totta, että on käyttäjästä itsestään kiinni, uskaltaako chattiin mukaan tulla, mutta tähän vaikuttaa erittäin paljon myös se, mistä aiheista chatissa keskustellaan, voiko ulkopuolinen lähteä keskusteluun mukaan ja saako hän kommenteilleen vastakaikua. Chatin pääasiallinen tehtävä on kuitenkin tarjota jäsenille helpompi tapa tutustua toisiinsa ja se ei -ikävä kyllä- toteudu, jos vakioporukka on liian tiivis.

Itse pidän olennaisena tässä äänestyksessä näitä ääniä saaneita kohtia, koska niitä ei voi tulkita niin helposti väärin kuten tuota vakioporukka-kohtaa:
Käytän chattia silloin tällöin ja se on ahdistava/epämukava.
Tahtoisin käyttää chattia, mutta en uskalla. (6 ääntä)

Tahtoisin käyttää chattia, mutta koen siellä käytävät keskustelut ahdistaviksi.
Tahtoisin käyttää chattia, mutta siellä kiroillaan liikaa, puhutaan seksistä, riidellään ym.
Tahtoisin käyttää chattia, mutta se on mielestäni liian lapsellinen. (3 ääntä)
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

ViestiKirjoittaja Destiny » 11.03.2014 19:14

Valitsin itse tuon "Käytän chattia usein (vähintään joka kolmas päivä) ja viihdyn siellä hyvin."
Itse en ole oikein varma kuulunko tuohon ns. "Vakioporukkaan", mutta tulee aika paljon siellä juteltua, ja ihan kivaahan se on c:
Aluksi en jutellut chatissa lainkaan, mutta eräs päivä laitoin sinne pari viestiä, ja siitä alkoi tulla tapa. Mielestäni ne jotka eivät uskalla, mutta haluaisivat, voisivat ihan helposti laittaa omia viestejään sinne :3 En minäkään tunne itseäni kovin suosituksi täällä foorumin, ja chatinkaan puolella, mutta ei se minua haittaa.
Muuta minulla ei tulekkaan mieleen tällä hetkellä (:
Kuva
"Oikeuden puolesta taistelevan ei tarvitse katua mitään!" ~ Tesshin
Destiny
Metsästyskoira
Metsästyskoira

ViestiKirjoittaja Spyro » 13.03.2014 00:35

Mjaa, itselleni tuo chat on ollut pettymys, joskin pakko myös tunnustaa, etten ole sinne edes pahemmin kirjoitellut mitään.

Syy on lähinnä juuri noissa asioissa mitä täällä ollaankin jo toisteltu, eli siellä on lähinnä parin ihmisen vakiporukka omine inside-juttuineen, joihin on jotenkin vaikeaa hypätä mukaan. Lienee osasyynä myös tämä perus suomalainen "en mä nyt viitsi väkisin tuppautua seuraan"-luonne... Toiseksi juttujen taso on ollut lapsellista omaan makuuni.

Tykkään paljon enemmän Hopeanuoli-yhdistyksen omasta chatistä, sillä siellä on mielestäni jotenkin helpompi menna aloittamaan keskustelu, ja viestejä näkee paljon kauemmas kuin mitä tässä chatissä, jotta voi päästä paremmin jutun juuresta kiinni. Jutteleminenkin on jotekin helpompaa kun tuntee paljon jengiä myös livenä, kiitos yhdistyksen miittien ja muiden tapahtumien, mutta täällä chatissä olevat ihmiset ovatkin vähän vieraampia, joten väkisinkin iskee isompi kynnys aloittaa keskustelua chatissä. Yhdistyksen chatissa on myös persoonalliset Hopsu-hymiöt, jotka ovat parhautta! :D
Kuva
Spyro
Karhukoira
Karhukoira

ViestiKirjoittaja SnowLove » 13.03.2014 13:52

Minä vastasin että se on muutaman omistama . Olen sinne muutaman kerran kirjottanut mutta on aika tylsä.
"On eri asia elää, kuin vain säilyä hengissä"~Rocket
Kuva
SnowLove
Taistelukoira
Taistelukoira

ViestiKirjoittaja Uru » 13.03.2014 16:52

Aihetta hipaisten, niin tässä on Facebookista tehty tutkimus, joka pätee aika hyvin myös chattiin tai foorumiin. Klik.
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

ViestiKirjoittaja riyunnie » 14.03.2014 12:51

Anttu kirjoitti:Nyt kun kerran viestien ignooraaminen on nostettu pöydälle niin pakko vielä mainita, että tämä kysely käsittelee chattia samoin kommenttini.

Juu, keskustelu koskee chatia mutta kai täällä saa silti tehdä vertauksia muihin asioihin, vaikka siihen foorumiin? o_o Vertasihan Sukkakin tilannetta päiväkotiin vaikkei tämä ole päiväkotien viihtyvyyskysely.

En olekaan vielä kirjoittanut omaa mielipidettäni chatista. Käytän sitä tosiaan päivittäin ja viihdyn yleensä ihan hyvin, mutta väittäisin aktiivisuuteni laskeneen viime aikoina. Kommentoimaan alan yleensä vasta siinä vaiheessa kun siellä on enemmän ihmisiä (ja uudet naamat olisivatkin varsin tervetulleita!) ja jotain muuta keskusteltavaa kuin pissakakkahuumori, viiltely, syömishäiriöt ja mitä noita toistuvia aiheita nyt on ollut.
riyunnie
Karhukoira
Karhukoira

EdellinenSeuraava

Paluu Säännöt, ohjeet, kysymykset ja palaute