Kirjoittaja Satanica » 09.03.2014 20:28
Kiatsu sanoi hyvin tuon, mitä itse yritin jollain tapaa tuoda esille, eli sitä ongelmaa, ettei osa (itseni mukaan lukien) tiedä, millä tavoin aloittaisi chatissa keskustelun. Kyse ei aina välttämättä ole siitä, etteikö uskaltaisi vaan enemmänkin siitä, ettei kuulosta töksähtävältä. Yleensä siellä on menossa jokin keskustelu täyttä häkää, enkä minun luonteeni huomioon ottaen viitsi sitä alkaa keskeyttämään. Ymmärrän sinänsä kyllä ns. "ärsyyntyneisyyden" (en tiedä miten tuota asiaa muulla sanalla kuvaisin), jos jokin kiva keskustelu, joka on jo jatkunut tunti tolkulla tullaan keskeyttämään jollain "tylsemmällä" aiheella, mutta eikös chatin idea alunperin ollut se, että jokainen on sinne tervetullut?
Minä kyllä vähän ihmettelen tuota argumenttia, että ensin sanotaan, että "tulkaa te muutkin juttelemaan, ei sinne kukaan kiellä tulemasta" ja sitten, kun joku kommentoi, että hänen kommenttinsa ignoorataan, todetaankin, että "voi voi, ei voi mitään". Asenne muita chatissa keskustelijoita ja "uusia tulokkaita" kohtaan tulisi olla avoin ja vaikka jonkun "keskeytys" ei kiinnostakaan, niin voi siihen silti jotain kommentoida silkasta kohteliaisuudesta. En nyt tarkoita, että tarvitsee esittää ylikiinnostunutta, mutta jotenkin ilmaista, että tervetuloa keskusteluun. Tiedän kyllä, että chatissa viestejä tulee tosi usein ja niitä ei aina huomaa, etenkin, jos keskustelijoita on useampia. Olen myös kuullut, että eräs käyttäjä liittyi mukaan keskusteluun ja kommentoi aihetta, josta keskusteltiin ja siltikään hänen kommenttiaan ei huomioitu. Kummallista käytöstä minusta. Toki tällaisiin reagoiminen on täysin luonteesta kiinni, mutta silti. En nyt halua ketään syyllistää, mutta kuitenkin tämäkin asia on varmaan hyvä puida läpi, kun Uru nyt meidän käyttäjien mielipidettä kysyy. En myöskään usko, että noin moni olisi tuota ulkopuolisuus kohtaa äänestänyt, jos asia ei jollain tasolla paikkaansa pitäisi.
Anttua komppailen kyllä tuossa, että chat on hyvä väline toisiin tutustumisessa.