Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Luethan ennen rekisteröitymistä. Palaute, kysymykset ja ehdotukset tänne.

Miten hyvin viihdyt foorumin chatissa?

Äänestys päättyi 08.04.2014 15:24

En käytä chattia enkä ole kiinnostunut siitä.
17
21%
Käytän chattia silloin tällöin ja se on mukavaa.
17
21%
Käytän chattia silloin tällöin ja se on ahdistava/epämukava.
1
1%
Käytän chattia usein (vähintään joka kolmas päivä) ja viihdyn siellä hyvin.
9
11%
Käytän chattia usein, mutta en tunne kuuluvani porukkaan/chat on muutaman vakiokäyttäjän "omistama".
17
21%
Tahtoisin käyttää chattia, mutta en uskalla.
11
14%
Tahtoisin käyttää chattia, mutta koen siellä käytävät keskustelut ahdistaviksi.
2
2%
Tahtoisin käyttää chattia, mutta siellä kiroillaan liikaa, puhutaan seksistä, riidellään ym.
1
1%
Tahtoisin käyttää chattia, mutta se on mielestäni liian lapsellinen.
5
6%
Tahtoisin käyttää chattia, mutta sitä on rajoitettu liikaa säännöillä.
1
1%

Ääniä yhteensä : 81

Chatin viihtyvyyskysely

Chatin viihtyvyyskysely

ViestiKirjoittaja Uru » 09.03.2014 15:24

Chatin viihtyvyyskysely. Kukin äänestäjä voi valita kaksi vaihtoehtoa.

Kommentoiminen ei ole pakollista, mutta suositeltavaa, jos mielessäsi on jokin uudistus, joka olisi hyvä saada chatin ominaisuudeksi. Ideoita, toiveita ja palautetta voi laittaa myös yksityisviestillä.

Kyselyyn kerätään tuloksia 30 päivää, jonka jälkeen äänestys sulkeutuu.
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

Sukupuoli: Tuntematon
Galleria: [ Katso kuvat ]

Re: Chatin viihtyvyyskysely

ViestiKirjoittaja Yuki » 09.03.2014 15:55

Olen pari hassua kommenttia chattiin joskus laittanut, mutta pääasiassa olen tyytynyt seuraamaan sivusta, kun olen sisäänkirjautuneena.

"Käytän chattia usein, mutta en tunne kuuluvani porukkaan/chat on muutaman vakiokäyttäjän "omistama"."

Tällainen kuva chatista on ainakin itselleni jäänyt, ja se osakseen on rajoittanut satunnaisiin keskusteluihin osallistumista. Ei sinne oikein halua mitään kommenttia laittaa, kun pelkää esimerkiksi saavansa kuraa niskaansa siitä, että randomina henkilönä osallistuu muiden keskusteluun. Siellä kuitenkin tuntuvat aina olevan ne yhdet samat tyypit äänessä juttelemassa keskenään julkisesti.

Tarkoitukseni ei ole parjata ketään tällä kommentilla, vaan tuoda oman mielipiteeni esiin, kerta sellaista tässä kysytään. Oma luonnekkin kieltämättä vaikuttaa, että ns. "valmiiseen porukkaan" on hankala ulkopuolisena tuppautua mukaan, vaikka se muille olisikin ihan ok. En myöskään koe chattia itselleni mitenkään tarpeelliseksi täällä foorumilla, joten se ei käytännössä mua haittaa, vaikken sitä edellämainituista syistä oikein tykkää käyttää.
Kuva

"Ketju joka sinua kahlitsee on kiinni sydämessäsi." - Smith
"Sinulla on vain yksi vihollinen joka on puremisen arvoinen... sinun oma herkkä sydämesi!" - Weed
Yuki
Taistelukoira
Taistelukoira

Sukupuoli: Mies/poika

ViestiKirjoittaja Satanica » 09.03.2014 16:11

Minäkin olen chattia aika vähän käyttänyt, omat keskustelun tarpeeni täyttyvät hyvin foorumilla ja chattailyn tarpeet sen sijaan Facebookin keskusteluissa. Pari kertaa olen jotain kommentoinut, jos olen törmännyt kiinnostavaan tai aiheeseen, johon olen halunnut ottaa kantaa. Välillä selailen chatin kommentteja ihan silkasta mielenkiinnosta (ja stalkkaillakseni, hehe). En itse koe tarvitsevani sitä kuitenkaan mitenkään erityisesti, joten jos chat tultaisiin joskus poistamaan, niin en menettäisi mitään.

Vastasin kyselyyn kahteen kohtaan. Heti tuohon ensimmäiseen sekä tuohon Yukin mainitsemaan kohtaan. Samat naamat siellä tuntuu pyörivän, mikä nyt itseäni ei haittaa ja kiva jos chat on aktiivisessa käytössä, mutta mitä nyt olen pannut merkille, niin aika suuri osa epäasiallisesta käytöksestä tapahtuu juuri chatissa. En tiedä, miten hyvin chattia valvotaan, ilmeisesti aika hyvin, kun osa modeista sinne olen huomannut kommentoivan toisinaan jotakin. Mielestäni kuitenkin chattia koskeva säännöstökin on erittäin hyvä, joten siitä ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Satanica
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

Sukupuoli: Nainen/tyttö

ViestiKirjoittaja Sukka » 09.03.2014 16:18

^^ Pakko tuohon sen verran kommentoida, että näin niin kuin "vakioporukkaan" kuuluvana näkisin kyllä, että saa sinne ihan vapaasti tulla ottamaan osaa keskusteluun, ei siitä kukaan päälle käy, että tervetuloa vaan. Eihän sitä pääse keskusteluun koskaan mukaan, ellei osallistu siihen...

Ja kai se on sanomattakin selvää, että siellä on sama ns. vakioporukka koko ajan, jos kukaan uusi ei koskaan saa aikaiseksi sanoa mitään.
Kuva
Here we go, back to where we started
Once again I'm left broken hearted
And you don't seem to care much for the pain that you left me in...

Ginga.fi || DeviantART || Tumblr
Sukka
Stalkkeri
Stalkkeri

ViestiKirjoittaja Kiatsu » 09.03.2014 17:18

Chattia tulee päivittäin katsottua läpi useampaankin kertaan, mutta hyvin harvoin tulen kirjoitelleeksi mitään. Eli äänestin vastaavasti vaihtoehtoa "käytän chattia usein, mutta en tunne kuuluvani porukkaan/chat on muutaman vakiokäyttäjän "omistama". Kyse on vähän omasta luonteestanikin, etten tohdi mennä keskustelemaan ja seuraan mieluummin ohimennen. Mutta en sanoisi silti, että olisin lokaa saanut niskaan, kun olen jotain kommenttia chatin puolelle kirjoitellut. Eli kyllä siellä osataan ottaa ihmisiä mukaan, vaikka eräänlaisia jännitteitä piilee. Ongelman näen juuri siinä, että miten menisi keskustelemaan, jolloin vika ei ole vakiokäyttäjissä. Toisaalta voin kuvitella sellaistakin pelkoakin, että miten sillä ensipistäytymisellä sinuun suhtaudutaan. Reagoidaanko sanomisiisi mitenkään, kielletäänkö puhumasta vai miten.

Asiatonta käyttäytymistä näkee mielestäni vähän ja silloin kyse on yksittäisistä tapauksista. Iltaan mennessä yleisikärajan tietää muuttuvan, jolloin jutut voivat olla rankempia/letkeämpiä. Tuohon viitaten taas osaa varautua, koska siitä on säännöissäkin. Mutta tähän mennessä juttujen laatu ei ole tullut negatiivisesti vastaan, jolloin syytä huoleen ei ole. Uskon ylläpidon huolehtivan hyvin chatin valvomisesta ja säännöt toimivat oikeilla tavoilla. Korkeintaan noiden kuvien tms. laittamisesta toivoisin varmempaa linkkimenetelmää, jos niitä meinataan jaella.

Chattia en koe tarpeelliseksi foorumille, mutta mielestäni se voi ihan yhtä hyvin olla osa Kaksoissolaa tarjoavuuden puolesta.
Ginga fan since 2002, vegan since 2017.
Kiatsu
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

ViestiKirjoittaja Anttu » 09.03.2014 18:12

Oma vastaukseni olisi enemmänkin: käytän chattia silloin tällöin, mutten tunne kuuluvani porukkaan. Otin lähimmän vaihtoehdon.

Päätin ottaa itsekin kantaan sekä näin foorumin käyttäjänä että modena. Kyse on hyvin pitkälti itselläni myös tuosta etten herkemmin halua tuppautua juttelemaan, mikäli chatin käyttäjillä tuntuu olevan oma insade-painotteinen keskustelu käynnissä. Toisinaan tuntuu/pelottaa myös, että kommentteja ignoorataan, jos keskusteluun liittyy. Pääosin näkisin kuitenkin, että keskusteluun on helppo liittyä mukaan, varsinkin jos siellä on enemmän porukkaa puhumassa sekalaisista aiheista. Huomaan kuitenkin, että chatin alkuaikoina sen käyttäminen oli mielekkäämpää, nykyään tulee katsastettua chattia harvemmin ja keskusteluun osallistuttua joskus. Lähes aina foorumilla käydessäni vilkaisen myös mitä chatissa tapahtuu. Valitettavasti itsestäni tuntuu yhtälailla, että epäasiallista käytöstä esiintyy enemmän chatin puolella. Olen kuitenkin sitä mieltä, että chat on myös hyödyksi, koska se on selvästi auttanut joitakin käyttäjiä tutustumaan toisiinsa hieman paremmin.
Anttu
Kenraali
Kenraali

ViestiKirjoittaja riyunnie » 09.03.2014 19:03

-
Viimeksi muokannut riyunnie päivämäärä 23.10.2017 07:57, muokattu yhteensä 1 kerran
riyunnie
Karhukoira
Karhukoira

ViestiKirjoittaja haski » 09.03.2014 19:09

Komppailen aiempia kommentteja. Chatti vaikutti alussa melko kivalta jutulta, mutta nykyään siellä ei oikein viihdy. Juttujen taso ei miellytä, ja jotenkin on vain sellainen mielikuva ja tuntuma, ettei siellä hirveän tasokkaita juttuja saadakaan aikaiseksi, joten miksi itsekään vaivautua koettamaan. Kun on pitkälti myös, Kamomea kompaten, mielenkiinnosta kiinni. Silloin tällöin saatan muutaman sanasen kirjoitella. Vastaanotto on ollut kuitenkin hyvä, uusia/harvoin kirjoittelevia ei lynkata mitenkään. Niin ja Anttua vielä lainaten, että ulkopuolisen silmin siellä tuntuu olevan useinkin näitä inside-juttuja, joka tekee osallistumisesta vielä vaikeampaa.
haski
Karhukoira
Karhukoira

ViestiKirjoittaja Satanica » 09.03.2014 20:28

Kiatsu sanoi hyvin tuon, mitä itse yritin jollain tapaa tuoda esille, eli sitä ongelmaa, ettei osa (itseni mukaan lukien) tiedä, millä tavoin aloittaisi chatissa keskustelun. Kyse ei aina välttämättä ole siitä, etteikö uskaltaisi vaan enemmänkin siitä, ettei kuulosta töksähtävältä. Yleensä siellä on menossa jokin keskustelu täyttä häkää, enkä minun luonteeni huomioon ottaen viitsi sitä alkaa keskeyttämään. Ymmärrän sinänsä kyllä ns. "ärsyyntyneisyyden" (en tiedä miten tuota asiaa muulla sanalla kuvaisin), jos jokin kiva keskustelu, joka on jo jatkunut tunti tolkulla tullaan keskeyttämään jollain "tylsemmällä" aiheella, mutta eikös chatin idea alunperin ollut se, että jokainen on sinne tervetullut?

Minä kyllä vähän ihmettelen tuota argumenttia, että ensin sanotaan, että "tulkaa te muutkin juttelemaan, ei sinne kukaan kiellä tulemasta" ja sitten, kun joku kommentoi, että hänen kommenttinsa ignoorataan, todetaankin, että "voi voi, ei voi mitään". Asenne muita chatissa keskustelijoita ja "uusia tulokkaita" kohtaan tulisi olla avoin ja vaikka jonkun "keskeytys" ei kiinnostakaan, niin voi siihen silti jotain kommentoida silkasta kohteliaisuudesta. En nyt tarkoita, että tarvitsee esittää ylikiinnostunutta, mutta jotenkin ilmaista, että tervetuloa keskusteluun. Tiedän kyllä, että chatissa viestejä tulee tosi usein ja niitä ei aina huomaa, etenkin, jos keskustelijoita on useampia. Olen myös kuullut, että eräs käyttäjä liittyi mukaan keskusteluun ja kommentoi aihetta, josta keskusteltiin ja siltikään hänen kommenttiaan ei huomioitu. Kummallista käytöstä minusta. Toki tällaisiin reagoiminen on täysin luonteesta kiinni, mutta silti. En nyt halua ketään syyllistää, mutta kuitenkin tämäkin asia on varmaan hyvä puida läpi, kun Uru nyt meidän käyttäjien mielipidettä kysyy. En myöskään usko, että noin moni olisi tuota ulkopuolisuus kohtaa äänestänyt, jos asia ei jollain tasolla paikkaansa pitäisi.

Anttua komppailen kyllä tuossa, että chat on hyvä väline toisiin tutustumisessa.
Satanica
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

ViestiKirjoittaja riyunnie » 09.03.2014 20:46

^ Jokainen on siis tervetullut osallistumaan keskusteluun ja sitä ei ihan tosissaan kukaan kiellä. Uudenkin keskustelun voi yrittää aloittaa eikä se minua mitenkään ärsytä vaikka aihe olisi "tylsempi", mutta sille ei vaan mahda mitään jos siitä omasta puheenaiheesta ei saa pahemmin juttua aikaiseksi. Lähinnä tulee mieleen kun Weedin ilmestymispäivinä 20 eri ihmistä käy sanomassa että "jee ostin uusimman Weedin!". Ihan kiva juttu, eivätkä nuo viestit minua mitenkään häiritse, mutta mitä niihin sitten vastaa? "Onneksi olkoon"? Jos käyttäjä taas osallistuu keskusteluun ja hänelle ei vastata, en usko että kyse olisi tarkoituksellisesta ulkopuolelle jättämisestä. Todennäköisesti viesti on tiedostettu, mutta siihen ei ole ollut mitään vastattavaa tai sama pointti on tullut esille jo aiemmin. Siitä huolimatta ei tarvitse jättäytyä ulkopuolelle vaan voi edelleen ottaa osaa keskusteluun. Kyllä tuolla tulee ihan vakkarikävijöiltäkin paljon viestejä joihin ei koskaan vastata mitään ja semmoista se nettikeskustelu on. Eihän täällä foorumipuolellakaan vastata jokaisen viestiin.
Viimeksi muokannut riyunnie päivämäärä 09.03.2014 20:57, muokattu yhteensä 1 kerran
riyunnie
Karhukoira
Karhukoira

Seuraava

Paluu Säännöt, ohjeet, kysymykset ja palaute