Uru kirjoitti:Toivottavasti tuo Takahashille annettu kello päätyi esille. Tätä olisi melkein pitänyt kysyä jossain vaiheessa.
Tuo Puu-Gin on todella suloinen. Se on ilmeisesti melkein kaksiuloitteinen? Näin edestäpäin katsottuna se näyttää kuitenkin melkein kolmiuloitteiselta. Todella hauskan näköinen ja suloisen ilmeikäs.
Tuo susityö on ihan tajuttoman hieno. Jo maalaus on upea, mutta minusta on hienoa, miten olet saanut siitä muokattua vielä kanavatyön. Olen jonkin verran nähnyt, miten esim. anime-kuvia on muokattu kanavatöiksi ja monista niistä on tullut hieman tönkköjä. Tuo sinun työsi näyttää kuitenkin kanavatyönä entistä eläväisemmältä. Luulin sitä ensisilmäyksellä ihan maalaukseksi. Tuossa on kyllä ihan älytön työ, koska ei tuo kovin pieni voi olla. Minkä kokoinen tuo on, ihan senteissä?
Myös alkuperäinen työ on hieno. Kummassakin on tyylikäs värimaailma.
Minulla oli kunnia osallistua Helsingissä järjestettyyn Yoshihiro Takahashin fanitapaamiseen ja kysyin siellä ihan yleisesti fanilahjoista, joita hän sai viime vuonna. Hän vastasi että piirustukset, joita hän sai paljon on säilötty pöytälaatikkoon ja, että kello on seinällä.
Ande on laittanut videon tästä tilaisuudesta ja kysyn kysymyksen heti ensimmäiseksi:
http://www.youtube.com/watch?v=sTPVtKwEzcw&feature=relmfu.
Susityön kanavatyöversiota olen tehnyt nyt vuoden lisää. Täytyisi varmaan ottaa uudet kuvat siitä. Korkeus on noin 95 cm. Tällä hetkellä kanavatyö kesätauolla koimyrkyssä lillumassa, koska olisi kamalaa, jos koit söisivät sen poskeensa. Olen pyrkinyt tekemään kanavatyötä maalauksellisesti eli en tee sitä niin kuin käsityötä vaan niin kuin taidetta. Lisäksi elävyyttä on tuonnut erinlaiset pistopinnat, joita olen käyttänyt puolipiston (peruspisto) lisäksi.
Oho, tuo Puu-Gin jäi välistä. Esineenä se on kolmiuloitteinen, mutta koska kyseessä on sahaus, niin se ei ole mikään näköispatsas, vaan sellainen lättänä. Se on valmistettu 4 cm paksusta lankusta ja sen sahamisessa oli yllättäviä ongelmia.