Prince of Persia: The Two Thrones (PS2)
Eipä pitkään nokka tuhissut tämän kanssa. Aloitin torstaina ja tänään sain läpi. Pituutta olisin kaivannut vielä lisää mutta kokonaisuudessa oli ehkä parempi kuin Warrior Within. Ainakin tunnelmallisesti ja juonellisesti tykkäsin enemmän. Sands of Time on silti se, joka on lähimpänä sydäntäni.
Peliä aloitellessa mietin hyvin pitkään voiko tosiaan olla totta, että prinssillä olisi taas vanha ääninäyttelijänsä. Ja kyllähän se tosiaan oli Yuri Lowenthal, joka prinssiä näytteli! Tämä toi jo hyvin paljon vanhaa kunnon Prince of Persiaa takaisin ja välillä teki mieli hyppiä ympäri huonetta, kun prinssi puhui taas vanhalla, ihanalla tavallaan. Olisi toki ollut kiva, jos Farahia olisi näytellyt edelleen Joanna Wasick mutta ei Helen King'kään pahalta kuulostanut. Ääninäyttelijämuutoksissa harmitti Kaileena (muut eivät niinkään haitanneet). Monica Belluccin ääni oli jotenkin aivan ihana ja täydellisen sopiva Kaileenalle mutta Sarah Carlsenin ääni oli niin erilainen, että alussa en meinannut edes tajuta, että "kertoja" oli Kaileena.
Lisäksi musiikki yllätti positiivisesti. Hevistä oli päätetty, onneksi, palata takaisin itämaisempaan ja tyylin ja voin vaikka vannoa, että kuulin useaankin kertaan Sands of Timen päävalikon taustalla soivan musiikin soivan myös tuossa T2T:ssa hieman erilaisena versiona (naisen ääni oli kuitenkin täysin sama).
Olisi ollut kiva, jos taisteluiden määrä olisi ollut lähempänä Sands of Time'n taistelumääriä kuin mitä se oli, eli siis ei tätä "joka nurkan takana vähintään se yksi vihu" -meininkiä. SoT:n vähäisempi taistelumäärä on mukavampi, koska taistelemiseen ei kyllästy niin helposti, jos niiden välillä on vähän reilumpia välejä. Kun vihollisia tulee vastaan jatkuvasti, homma alkaa aika äkkiä puuduttaa, lisäksi meinasin menettää useaan otteeseen järkeni jousiampujien kanssa. Pimeyden prinssin kettingillä mättäminen oli kuitenkin ihan mukavaa.
Olen huomannut, että olen huomattavasti parempi löytämään huonot puolet kuin hyvät puolet, myös sellaisista asioista joista pidän. Tästä minä pidin mutta tuntuu silti siltä, että haukuin enemmän kuin kehuin.

Mutta juu, en voi sille mitään, että kaipaisin uutta enemmän Sands of Timen kaltaista, osaa. :/