Itse luulen että Suomen edustuskappale varmaan pääsee sentään finaaliin mukaan tänä vuonna (Pohjoismaiden äänillä), mutta finaalissa jäädään sinne 10 viimeisen joukkoon ihan taatusti.
Jollet nyt väärin muista niin Suomi sijoittui 12.
Mutta tosiaan tuli itselläkin valvottua euroviisujen finaalia katsoen. Välillä tosin meinasi mennä maku touhusta, kun niin moni lauloi englanniksi. Olisi huomattavan paljon rikkaampaa laulaa omalla äidinkielellään (etenkin Saksan kohdalla). Mutta hyviä ehdokkaita löytyi mm. Unkarilta, Venäjältä, Liettualta, Kyprokselta, Ranskalta, Ukrainalta, Moldovalta, Saksalta, Maltalta, Norjalta, Tanskalta, Romanialta ja Irlannilta.
Naislaulajia en juuri ollenkaan kuuntele, joten yllätyin ihan positiivisesti euroviisujen suhteen. Löytyihän sieltä myös korkealta laulavia naislaulajia, jotka eivät sitemmin iskeneet.
Olen tyytyväinen että Ruotsi voitti. Tuli pelättyä että paikka menee Venäjälle tai Serbialle.
Lordi tuntui jostain syystä mahtavalta antaessaan pisteitään. Hmh, ehkä Lordi fani kaverillani on ollut jotain vaikutusta minuun.
^
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/