Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Kepuli kirjoitti:Uru kirjoitti:^Osaatko heittää suosituksia, mihin elokuviin kannattaisi tutustua, jos kaijut kiinnostavat? Mieluusti sellaisia, jotka olisivat melko nykyaikaisia, ei niinkään vanhimpia klassikoita.
Oi tämmöisiä suosittelen mielelläni!
Friidun suositus on tosiaan vanhimmista klassikoista klassikoin, ja lopulta melkoisen erilainen sitä seuranneeseen monsteri vs monsteri -tyyliin.
Vastaukseni riippuu eniten siitä, kuinka vastaanottavainen olet niille perinteisemmille lateksipuvuilla toteutetuille tapauksille. Japanissa vasta uusimmassa Shin Godzillassa on Godzilla ollut suureksi osaksi myös CGI:tä, sitä ennen aika vähän käytetty. Shin G on aika paljon jakanut mielipiteitä; itse koin kaikki ihmisten loputtomat kokoukset tosi puuduttavina, mutta olin erittäin tyytyväinen monsterikohtauksiin. Aiemmista Final Wars on ihan ookoo, siinä on ainakin paljon hirviöitä ja hyvää taistelua, mutta sekin on yhä suurimmaksi osaksi lateksihirviöitä. Jos haluaisi tutustua hirviöihin vähän pienemmällä kerta-annoksella niin koko millennium-aikakauden tuotanto on kyllä aika tasaisen laadukasta genreensä nähden. Final Wars on siis millenniumin viimeinen, ja päättää myös tuon alkuperäisen linjan Godzillaa ja sen jälkeläisiä. Shin Godzilla aloittaa puhtaalta pöydältä.
Rebirth of Mothra on oma kaiju-suosikkini, mutta siinäkin on kyllä vielä aika alkeelliset erikoisefektit ja Mothra itse on nukke. Muista voisin mainita myös Godzillan tunnetuimman kilpailijan (jotka eivät tosin ole koskaan kohdanneet valkokankaalla, höh :--D) Gamera-kilpikonnan. Ajatus turboilla lentävästä kilpikonnasta on kyllä minusta aika koominen, mutta sen heisei-kauden leffat ovat kyllä yllättävänkin tasokkaita.
Jos taas CGI-hirviöt kiinnostaisivat enemmän, niin kannattaa suosiolla kääntyä jenkkien puoleen. Pacific Rim on kyllä katsomisen arvoinen, jos et ole siihen vielä tutustunut. Jatko-osa on tosin kuulemma syöpää, mutta en ole itse vielä katsonut niin en voi allekirjoittaa. Viimeisin King Kong eli Kong - Skull Island oli kyllä minusta aivan erinomaista monsteritoimintaa, varmaan oma suosikkini jenkkilän puolelta. Kong ei siis suinkaan ole ainoa jättiläishirviö tuossa, tuli minulle ihan puun takaa vaikka tuon meninkin leffassa katsomaan, ja innostuin kauhiasti. Noiden lisäksi jenkeistä ei oikeastaan ole kauheasti muuta, mistä voisi puhua pelkkää hyvää - hirviöitä ylipäätään löytyy sieltä päin yllättävän vähän, jos noita SyFyn ja kumppaneiden "iso krokotiili vs iso käärme" halparoskia ei lasketa. Cloverfield mainitaan usein, mutta siinä ei kyllä hirviö saa ruutuaikaa juuri ollenkaan. Rampage on myös aika tuore ja budjettiakin on, mutta jäi vähän keveäksi kokemukseksi. Eivätkä nuo uudet Godzillatkaan mitään vietävän turhia ole, ensimmäinen yrittää olla enemmän ison yleisön mieleen, ja tämä uudempi yrittää enemmän miellyttää kaiju-faneja.
Japanilaisia mietin eniten. Ja juuri tätä mietin, että näitä on niin paljon, että on tosi hankala suositellakaan mitään. =D Lateksipuvut eivät haittaa, kunhan monsterit toimii! Lateksipuvut oikeastaan ovat monella tapaa todella mielenkiintoisia, koska nehän painavat ihan älyttömän paljon. Ehkä ainoa, mitä en hirveästi tahdo nähdä, on nämä, joissa liskoihin on liimattu koristeita ja laitettu sitten tappelemaan keskenään.
Rupesin nyt katselemaan vähän lisäinfoa noista Millenium-jutuista ja tätähän on vieläkin enemmän kuin olin ajatellut... Onko näissä tv-sarja tyylillä yhtenevä juoni ja tarvitseeko tietää (ihmis)hahmoja entuudestaan? Hirviöiden uskoisin tulevan tutuksi ihan katselun ohella.
Jenkkiversioita on tullut katsottua aika paljon, oikeastaan nuo kaikki listaamasi (myös Mega Shark Versus Crocosaurus, jonka sarjan jutut ovat oikeasti ihan kuraa). Kong - Skull Island oli kyllä todella hyvä. Yllätyin itsekin sitä katsoessa, miten oli saatu se toimimaan niin hyvin. Pacific Rim on ihan ok, mutta ei minusta kaiken hypetyksen arvoinen. Musiikit siinä on todella hyvät, mutta hirviötaistelut ovat lopulta tosi vähäisiä.
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
-
Uru - Pomo
- Sukupuoli:
- Galleria: [ Katso kuvat ]