Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Keskustelua kirjoista ja sarjakuvista.

Kirjoitatko itse mitään kirjaa?

Re: Kirjoitatko itse mitään kirjaa?

ViestiKirjoittaja Misto » 04.05.2017 21:39

Olen kirjoittanut vaikka ja mitä varmaan siitä lähtien kun opin käyttämään Wordia :D Sen takia mikään muun ohjelman käyttö ei vain onnistu. Minulla ei voi olla mitään ylimääräisiä tiedostoja, vihkossa muistiinpanoja korkeintaan, ja minun pitää aloittaa ihan alusta ja kirjoitaa kronologisesti. Pisin tekstini on ollut ehkä 350 sivua... Se oli vähän omituinen supersankarijuttu. Mutta tosiaan osallistun NaNoWriMoon joka vuosi ja siellä tulee aina sellaisia 50k sanan tekstejä.

Mulla on tällä hetkellä koneella muutamia tekstejä kesken, muutamia valmiina odottamassa muokkausta. Poistan kuitenkin kaikkea ahkerasti, koska en tajua miksi kirjoitin jotain niin typerää ja haluan aloittaa projektin aina alusta. Tällä hetkellä valmiita, muokkausta odottavia tekstejä on Chipped, joka kertoo entisestä heroiiniriippuvaisesta, joka yrittää palata normaaliin elämään (270 sivua), Ihmismielen Polttava Taakka, jossa on myös huumeita, ja jonka haluan kirjoittaa alusta asti uudelleen (169 sivua) ja mielenterveysongelmista kertova teksti, jossa on potentiaalia, mutta on ehkä liikaa apinointia (209 sivua).

Lisäki minulla on keskeneräisiä elokuvakäsikirjoituksia.

Ja siis ammattikirjoittajahan minusta pitäisi tulla, mutta en tiedä, teenkö romaaneja ikinä, vai keskitynkö käsikirjoitukseen.
Cold troops of Tuoni can not stand in my way
Untouched I shall walk by the river of the night
Misto
Kotikoira
Kotikoira

Sukupuoli: Tuntematon
Galleria: [ Katso kuvat ]

ViestiKirjoittaja Jerome » 05.06.2017 00:18

Aloin kirjoittamaan joskus ala-asteella tarinaa koiralaumasta, niiden seikkailuista ja taistelusta vihollisia vastaan. Iso osa ideoista tietenkin kopioitu hopeanuolesta. Johtajana toimi harjasuden, suden ja huskyn sekoitus Delta joka kuitenkin kuoli myöhemmässä vaiheessa tarinaa. Sille tein sitten jatkotarinan joka kertoi Deltan poika Jodista, joka oli "perinyt" isänsä lauman. Vihollisina oli muistaakseni susia kuten ensimmäisessäkin tarinassa. Tarina jäi aika pitkäksi aikaa jäihin kun ei ollut enää kiinnostusta kirjoittaa. Jossain välissä aloin kaavailla Jodin pojan Dominikin tarinaa :D
Nyt yli kymmenen vuotta myöhemmin olen vähän yrittänyt herätellä kirjoitteluinspiraatiota ja Dominikin tarinaa olen jonkun verran raapustellut. Vihollisiksi mietin hänen esi-isiään harjasusia, jotka ovat nuivaantuneita siitä että harjasusien rodusta on tehty "puoliverisiä" risteytymällä eri lajin kanssa. Yritän kuitenkin keksiä siihen jotain muutakin kuin ainaista vihollisia vastaan tappelua ja lauman kasvattamista.
Joskus olisi haaveina kirjoittaa joku harry potterin fanficci johon kuuluisi tottakai harryn ja dracon paritusta :D Mutta ei taida mielikuvitus ja kärsivällisyys riittää sinne asti.
Jerome
Metsästyskoira
Metsästyskoira

ViestiKirjoittaja Kanasoturi » 30.01.2019 20:43

Päivityksiä, päivityksiä.
Satuin tuossa taas innostumaan kirjoittamisesta kunnolla, kun koulutehtävänä oli kirjoittaa kaiken näköistä, pitkästä aikaa.

Kirjoitus on kuitenkin ollut harrastukseni jo muutaman vuoden ajan, vaikken sitä kovin aktiivisesti olekaan tehnyt. En tosin ole ollut aikeissa kirjoittaa mitään kokonaista kirjaa koskaan, ainakaan vielä. Lähinnä noissa one-shot novelleissa olen tähän asti pysytellyt. Nyt on työn alla yhden, alun perin The Last Of Us original characterini tarina. Ajattelin kuitenkin, että tuota hahmoa voi käyttää myös ihan sellaisenaan, koska siinä oli potentiaalia.
Mietin, jos tekisin tästä hahmoni tarinasta jonkun novellisarjan tai jotain, koska taustatarinaa riittää. Hahmo on alunperin suunniteltu elämään 2030-luvulla The Last Of Usin takia, mutta ajattelin kirjoittaa ensimmäisen sijoittumaan vuoteen 2019, eli nykyhetkeen. Erikseen voisin sitten tehdä vähän eri ajanjaksoille sijoittuvia tilannenovelleja, tai jotakin vastaavaa.
Mulla on myös ollut jo kauan tekeillä sellainen novelli miehestä, joka menetti tyttärensä, joka kuoli jo todella nuorena. Siitä on muistaakseni ehkä kaksi tai kolme osaa puhelimeni muistiossa, mutta en vaan koskaan ole keksinyt jatkoa (Tai vaan laiskuuttani kirjoittanut eteenpäin). Omaan kans sellasen vähän huonon piirteen mielestäni, että en tapaa oikein suunnitella mitään kirjoittamaani kunnolla ennen kirjoittamista. Silloin kun inspis iskee niin pakko päästä vaan purkamaan ideat paperille, tai tietokoneelle muistioon.
Oohh~ Sentomaru-kun!
Kanasoturi
Taistelukoira
Taistelukoira

Sukupuoli: Nainen/tyttö

ViestiKirjoittaja Nukeli » 27.12.2020 21:16

On tullut luonnosteltua novellisarjaa (tarina on liian monimutkainen ja hahmokehitykseen nojaava mahtuakseen yhdeksi kirjaksi). Inspiraatiota olen ammentanut uutisista, Animal Farmista, ja Alfred J. Kwakista. Henkilöhahmot ovat kaikki AJK-tyylisiä anthrolintuja, muut eläinlajit ovat normaaleita, eikä ihmisiä ole.

Itse tarina on melko dark. Aiheena ovat mm. tärkeän hahmon huumekierre, kommunistidiktatuuri, fasistidiktatuuri ja näiden kahden sota, energiakriisi, radikalisoituminen, rasismi, uskonto, ja sateenkaari-ihmisten oikeudet tai ennemmin niiden puute. Tarinan myötä yksi päähenkilöistä vajoaa hitaasti pahuuteen/hulluuteen ja hänestä tulee se kommunistidiktaattori, ja luonnosversio uppoutuu hänen psyykkeensä aika perusteellisesti. Myös muiden hahmojen ja pahisten psyykkejä tutkaillaan, mutta vähemmän.

En tiedä onko tämä edes hyvä idea tai julkaiseeko kukaan kustantaja sitä, mutta kommunistidiktatuurista ja maan sisällissodasta on tullut kirjoitettua jo melkein sata sivua, joten kyllä ainakin se kohta kannattaa varmaan kirjoittaa loppuun ettei muutaman kuukauden työ mene täysin hukkaan.
"The Power is control. The power is discernment.
That's the measure of force and guidance."
~ Xadhoom, PKNA #46; Nell'ombra
Nukeli
Pentu
Pentu

ViestiKirjoittaja Raezla » 20.02.2023 03:21

Minä ja kaverini aloimme viime syksynä työstää steampunk-henkistä kuusiosaista kirjasarjaa nimeltään Höyrykotilo. Se kertoo kahdesta koirageenein manipuloidusta tutkijasisaruksesta, jotka reissaavat tovereineen valtavalla mekaanisella kotilolla pitkin meriä, maita ja mantuja yrittäen löytää lähes kaiken parantavan ihmelääkkeen kadonnutta kaavaa. Mukaan tarinaan mahtuu höyryjunia, piraatteja, merihirviöitä, ilmalaivoja, erikoinen hahmokavalkaadi, vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Olemme roolipelanneet yhdessä neljä vuotta, mikä on antanut aika hyvän pohjan yhdessä kirjoittamiseen. Tällä hetkellä ensimmäinen kirja on koelukukierroksella ja pyrimme tässä kevään mittaan tarjoamaan sitä kustantamoon, jahka se on hiottu vähän parempaan kuntoon saatujen palautteiden pohjalta.
Raezla
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

Sukupuoli: Nainen/tyttö
Edellinen

Paluu Kirjat & sarjakuvat