Tiedotuksia

Osallistu Gallerian käyttökyselyihin!

WEED- ja GNG -mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki taivaan ja maan välillä oleva tavallinen, joka ei muille alueille sovi.

Riippuvuudet

Re: Riippuvuudet

ViestiKirjoittaja riyunnie » 23.04.2013 22:05

Neuer kirjoitti:Alkoholi
En tiedä lasketaanko tätä vielä riippuvuudeks mutta lähes joka päivä on pakko ottaa huikkaa... Joskus vähemmän joskus enemmän. Todella paha tapa mutta poistaa ahdistusta.

Jos 16-vuotiaana on pakko juoda päivittäin niin juu, kuulostaa riippuvuudelta. Ahdistukseen löytynee muitakin hoitokeinoja.
☆*•.¸. PYONPPOROPYONPYON .¸.•*☆ i can be the trouble baby you can be my bass.
riyunnie
Oun sotilas
Oun sotilas

Sukupuoli: Nainen/tyttö
Galleria: [ Katso kuvat ]

ViestiKirjoittaja Valoisuuden hukka » 25.04.2013 18:02

Musiikin kuuntelu. Nykyisin en osaa olla edes 1 päivää kuuntelematta musiikkia, taidan kuulua aktiivisiin musiikinkuuntelijoihin sillä kuuntelen päivässä vähintään 10 kpl yleensä.
Timeless time
Valoisuuden hukka
Oun sotilas
Oun sotilas

Sukupuoli: Mies/poika

ViestiKirjoittaja Anttu » 26.04.2013 11:06

Pakko kai päivittää omaa listaa. Minulla on siis myös tietokone ja tekstipohjainen roolipelaaminen, mutta myös tuo Pimeyden hukan mainitsema musiikin kuuntelu - en ole enää moneen vuoteen suunnilleen poistunut kotoa ilman kuulokkeita. Minua alkaa herkästi ahdistaa julkisilla paikoilla ja esimerkiksi julkisissa liikkuessa, joten kai musiikki sitten rauhoittaa.

Alkoholiin minulla ei luojan kiitos ole riippuvuutta, mutta tupakka >_>
En ole ketjupolttaja, en koe halua polttaa päivittäin vaan poltan melkolailla lähinnä, jos juon ja olen seurassa, joka hyväksyy polttamiseni. Voin olla monta viikkoa polttamatta ja polttaa sitten yhden päivän aikana vaikka viisi tupakkaa ja olla taas ilman, en oikein ymmärrä tätä itsekään. Samaa on jatkunut 16-vuotiaasta, useiden kuukausien, jopa vuoden tauoilla, mutta hairahdan aina jossakin vaiheessa. Yleisin syy "hairahtamiseen" on riitatilanne, jossa minua ärsyttää/harmittaa ja rööki tuntuu ihmeen hyvältä lohdutuskeinolta. Aikaisemmin minulla oli samoihin tilanteisiin vastauksena viiltely, josta olen päässyt yli jo jotakuinkin kokonaan, mutta ilmeisesti se siirtyi vain tupakointiin. En siis ole riippuvainen tupakkaan, mutta jos en hermostuneena/kettuuntuneena saa tupakkaa niin en ajattele mitään muuta. Olen myös kokeillut nikotiinitabletteja tähän ongelmaan, kun välillä tekee mieli, mutta palannut aina takaisin polttamaan. Ja kyllä, tiedän, että se on typerää. Minulla on kai siis riippuvaisuus olla typerä ahdistavissa tilanteissa X'D
Anttu
Kenraali
Kenraali

Sukupuoli: Tuntematon

ViestiKirjoittaja haski » 26.04.2013 12:11

Hmm, en nyt tiedä voiko tietokonetta ja nettiä luokitella riippuvuudeksi, tai siis en tiedä, voinko sanoa olevani riippuvainen. Olen paljon, ihan liikaa koneella. Vapaapäivisin kellon ympäri, arkisin niin kauan kun vain suinkin kykenen ennen töitä. Mutta minulle ei ole ongelmaa poistua koneelta esim. kauppaan, ulos, tai tekemään muuta. Joten en osaa sanoa, olenko riippuvainen, vaikka liikaa konetta käytänkin.

Kynsien räplääminen/pureskelu. Tätä ilmenee pääasiassa silloin kuin stressaan, eli lähes joka päivä. Minun on saatava rikottua kynteni melkein mihin tahansa kelpaavaan, esimerkiksi metalliseen vetoketjuun, saksiin, avaimiin.. Ja jos kynnenpäällistä jää typerästi kynsinauhan rajaan, minun on kaiveltava se pinseteillä pois. Joskus repeää ihan ihoon asti. Etenkin etusormien sisempiä kynsinurkkia olen viime aikoina pistänyt uusiksi.
Putsaan myös kynnenaluset päivittäin, vetelen ne pinseteillä kaikesta töhnästä ja ihosta..

Käsien pesu/pöpökammo. Olen hyvin herkkä käsienpesulle. Pesen käsiä kymmeniä kertoja päivässä. Normaaleiden ulkoa ja vessasta tulon lisäksi myös kun olen syönyt, koskenut jääkaappiin, koskenut toisen tavaroihin (olohuoneen television kaukosäädin, äitini tietokone, puhelin, rasvapullo, pyyhe....), koiran hihna.. Jotenkin vain haluan tuntea käteni puhtaiksi kokoajan. Ironista kyllä, töissä en käytä suojahanskoja, ja käteni ovat ihan mustuneet töissä. :D
Kuva Kuva
haski
Karhukoira
Karhukoira

ViestiKirjoittaja Houndy » 26.04.2013 13:55

Kamome kirjoitti:
En tiedä lasketaanko tätä vielä riippuvuudeks mutta lähes joka päivä on pakko ottaa huikkaa... Joskus vähemmän joskus enemmän. Todella paha tapa mutta poistaa ahdistusta.

Jos 16-vuotiaana on pakko juoda päivittäin niin juu, kuulostaa riippuvuudelta.

Niin tekee, se on ongelma ihan jo siksi, että se on laitonta, alaikäinen kun ei saa pitää hallussaan alkoholijuomia. Siitä seuraa sakot sekä ilmoitus vanhemmille ja lastensuojeluviranomaisille.
Kuva
Gin ja Cross ne yhteen soppii.
Houndy
Taktikko
Taktikko

Sukupuoli: Mies/poika

ViestiKirjoittaja Emotionallicious » 27.04.2013 21:09

Olen riippuvainen...
- Poikien huomiosta
- Piirtämisestä
- Rahan saannista
- Ginga fanikaman keräämisestä ja saamisesta
- Musiikin kuuntelu
Tämä poikien huomiosta riippuminen on alkanut vaivaamaan heti, kun siirryin 2luokalle. Silloin jäin tosi pahasti paitsi poikien huomiosta, koska jouduin käymään tukiopetuksessa, ulkonäköni takia ja luonteeni takia... :cry: Nyt tämä riippuvuus on pahimillaan, koska olen "murrosiässä" ja olen ihastunut muutamiin poikiin, jotka ovat suosittuja... En voi kertoa ihastukseni kohteesta luokkani tytöille, (Paitsi vain yhdelle tietylle... Ja tietysti ihastuksieni kohteille... :D ) koska ne sitten nappaavat ne heti omakseen... :cry:
Piirtämisen riippuvuus oireet alkoivat heti, kun rupesin piirtelemään tuntien aikana... :lol: Eipä ookkaa parempaa tekemästä tunnilla... :lol:
Rahan saanti alkoi heti 6- vuotiaana, kun aloin käydä koulua ja ostelemaan itse kaikenlaisia juttuja.
Ginga fanikaman keräämisestä ja saamisesta alkoi samantien, kun sain ensimmäisen Ginga fanituotteen. Mutta onneksi tämä riippuvuus ei ole niin paha kuin ennen. (:
Musiikin kuunteliminen- riippuvuus alkoi saavutettuani muurosiän aikeet ja haikeet... :roll: Muuta en osaa sanoa/kertoa tästä riippuvuudesta...
Viimeksi muokannut Emotionallicious päivämäärä 03.05.2013 22:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Emotionallicious
Karhukoira
Karhukoira

ViestiKirjoittaja ~DREV~ » 28.04.2013 17:22

Olen riippuvainen...
-Musiikin kuuntelusta
Teen tätä jatkuvasti. In fact, kuuntelen musiikkia nyt kun kirjoitan tätä. Kuuntelen musiikkia kaiken likenevän ajan.
-Kirjojen lukemisesta
Tai no, pikemminkin lukemisesta. Ei sillä niin paljoa väliä, onko joku jättimäinen romaani vai maitopurkin kylki, luen sitä silti.
-Tarinoden kirjoittamisesta
-"Kirjani" juonen suunnittelusta
Tämä on aika uusi riippuvuus. Koko ajan päässä pyörii kirjan tapahtumat. Muokkaan niitä, keksin uusia, ihan koko ajan. Koulussakin!
-Kynsien repimisestä
Tätä olen tehnyt aika kauan. En tarkkaan muista, milloin aloitin, mutta teen sitä yhä.
-Parhaan ystäväni seurasta
Koko ajan täytyisi olla se sama hyyppä seurana! Muut luokalta ei kelpaa, yks ja sama vaan..
-Nilan Bisons Loimaan kotipeleihin menemisestä
Jokaisessa tämän kauden pelissä kahta lukuunottamatta olen käynyt, kunhan on kotipeli.
-Lohikäärmeistä
Tämäkin on uusi. Minä vaan niiiiiin tykkään niistä!
-Gingasta
-Englannin kielestä
~DemiRicoEllaVette~
HTTYD=NKL=Näin Koulutat Lohikäärmeesi
Pahoittelen kirjoitusvihreitä! Kirjoitan usein kännykällä.
~DREV~
Kotikoira
Kotikoira

ViestiKirjoittaja Neuer » 03.05.2013 18:47

Houndy kirjoitti:
Kamome kirjoitti:

Jos 16-vuotiaana on pakko juoda päivittäin niin juu, kuulostaa riippuvuudelta.

Niin tekee, se on ongelma ihan jo siksi, että se on laitonta, alaikäinen kun ei saa pitää hallussaan alkoholijuomia. Siitä seuraa sakot sekä ilmoitus vanhemmille ja lastensuojeluviranomaisille.

Nii tiedän... muttakun se nyt on vanhemman tiedossa ja lastensuojelu tuskimpa enää puuttuu mihinkään. Ja toiseks nyt on saanu vähennettyä hieman tuota jokapäivästä juomista vaan vapaapäiviin... Koska sain vähän apua mun ongelmiin.
Kuva
“A true teammate fights not because he hates the person in front of him,
but because he loves the person beside him.”

blogi
Neuer
Villikoira
Villikoira

Sukupuoli: Tuntematon

ViestiKirjoittaja PikkuElvis » 03.05.2013 19:43

^ Jos on oikeasti alaikäisellä alkoholiongelma, niin AA:stakin voi esimerkiksi saada apua. Lastensuojelun kyllä kuuluisi puuttua moiseen, mikäli ovat asiasta tietoisia.
"PLANES CRASH."
"YEAH, AND APPARENTLY CLOWNS KILL."
PikkuElvis
Kenraali
Kenraali

ViestiKirjoittaja BENBEN » 04.05.2013 16:30

Minä olen riippuvainen suklaasta. :u Tekee mieli syödä sitä joka päivä. Ei nyt välttämättä mitään suuria määriä, mutta pahasta se on pienikin...
Tuo himo on huono homma, koska olen jo valmiiksi tällainen pullukka, enkä haluaisi lihoa enää yhtään enempää, mutta minun on oikeasti vaikea vastustaa... :B Kun saan suklaata niin tuntuu että aivoissa tapahtuu jokin räjähdys ja saatan rentoutua/ tulen paremmalle tuulelle.. :,D Mutta sitten myöhemmin saattaa iskeä tosi huono omatunto.
Minulle on sanottu että 'syö tummaa suklaata, kun se on niin vahvaa, niin sitä et pysty syömään paljon', mutta ööööhhh, kun minähän vedän sitäkin ilman ongelmaa. :c Pystyn kyllä hillitsemään itseni pari päivää, mutta viikko alkaa tuntua mahdottomalta. :,D On minullakin addiktio... Olisinpa himona lenkkeilyyn tai treenaamiseen tuon suklaan sijaan...
Look donuthole, why don't WE float around here looking hot and heavy and YOU go roto-root the pipes!
BENBEN
Oun sotilas
Oun sotilas

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu