Kirjoittaja Hatsuyuki » 04.08.2022 01:06
Äidinkieli on totta kai suomi, ja osaan kirjallisesti englantia äidinkielen puhujan tasolla (puhumista tapahtunut vähemmän, joten sen kanssa tulee vielä empimistä). Ruotsista osaan hädin tuskin perustaidot, sillä jostakin syystä en ole ikinä ollut kiinnostunut kyseisestä kielestä.
Olen opiskellut myös monia muita kieliä ja osaan perustaidot espanjasta, saksasta ja ranskasta; osaan lukea venäläisiä aakkosia; ja japanissa olen suurimmilta osin itseoppinut (ymmärrän puheesta jotain 65-70%, ja pystyn sanakirjojen ja Google Translaten kanssa kääntämään lauluja ja mangakohtauksia englanniksi). Yritin opiskella myös viroa ammattikorkeakoulussa, mutta kurssi tyssäsi siihen kun unohdin osallistua verkkopohjaiseen lopputenttiin.
Minulta siis löytyy vähintään perustiedot yhdeksästä kielestä. Aion jonakin päivänä nostaa luvun kymmeneen, sillä olen jostakin syystä aina pitänyt kielten opiskelusta... en vain tiedä minkä kielen valitsisin. Muinaiskielet (latina, sumeri, akkadi, avesta), kelttikielet, farsi, italia, kreikka ja heprea kiinnostaisivat... kymri ehkä eniten, olen melkoinen Prydain- ja Pimeä nousee -fani.
"...Taistele kanssani jos uskallat, oi kärpästen herra Hougen. Minä en kavahda koiria, jotka piilottelevat suuren armeijan takana. Olen Hokkaidon koirasusi, Inazuman lauman johtaja Banrai ja varoitan sinua, kestävyyteni on sinulle kuolemaksi."