Tiedotuksia

Byakuren no Fang -manga käännetään suomeksi!

Orion-mangan sekä erikoisjulkaisujen ilmestymispäivät näet täältä.

Kaikki PurePlasticin Ginga-pehmot ovat ilmestyneet!

Keskustelua muista anime- ja manga-sarjoista.

Kuinka tutustuit animeen ja mangaan

Kuinka tutustuit animeen ja mangaan

ViestiKirjoittaja ande » 25.12.2011 22:34

Eli kuinka tutustuit animen ja mangan ihmeelliseen maailmaan,voit kertoa vastaamalla tälläisiin kysymyksiin.

Ensimmäiset animesi? Kuinka vanha olit ja mitä pidit?
Ensimmäiset mangasi? Kuinka vanha olit ja mitä pidit?
Suosikki mangasi ja animesi? (Pelkkä maininta)
Kuinka vanhana aloitit keräilyn?
Kokoelmasi suuruus? Ja kuinka paljon rahaa se on syönyt?

Ensimmäinen animeni oli varmaankin Pokemon ja olin silloin ala-asteella kun katsoin sitä.Silloin ei hirveesti ollut mitään mielipidettä siitä,mutta oli se kai parempi kuin nykyään.Nykyisissä jaksoissa ei oikein koskaan tapahdu mitään.Pidin myös hyvin paljon animesta Nadia: The secret of blue water,sääli että ei ole suomeksi kuin vaan pari osaa.

Mangoihin en ollut oikein koskenutkaan ennen Hopeanuolta ja olin silloin 13.Hopsun jälkeen näin mainoksen Chis sweet homesta ja ostin 1 osan.Mielestäni se on niin hyväntuulinen,söpö ja hauskakin.Joukkoon mahtuu myös Wolfs rain,tästä en tykännyt yhtään se ei mennyt animen mukaan ja se oli aika sekava,välillä ei jaksanut edes lukea koko opusta.

Suosikkejani ovat tietty Ginga ja Chis sweet home.Animesta taas Ginga of course,Chis sweet home ja Nadia: The secret of blue water.

Keräilyn aloitin vasta vuonna 2010,eikä kokoelmassa ole kuin Hopsut,Chit,Wolfs rain,Weedit ja Ginga boxit.Rahaa on mennyt vain jotain alle 30 euroa.
It don't matter if you don't like me. 너나 잘하세요.」
ande
Karhukoira
Karhukoira

Sukupuoli: Mies/poika
Galleria: [ Katso kuvat ]

Re: Kuinka tutustuit animeen ja mangaan

ViestiKirjoittaja Murojaki » 25.12.2011 23:41

Ihan ensimmäinen tietenkin oli Muumit, sitä katsoin jo vauvana, vaikka tuskin siitä mitään tajusin. Muumit olivat lempiohjelmani pienenä ja hyvä se on edelleen. :D
Sitten toisena taisi olla tuo Pokémon. Ja ikää minulla oli 5 -vuotta. Kun isäni kertoi sarjasta, olin eka sitä mieltä että en katsoisi sitä, kuulosti oudolta. No sittenpä katsoinkin ja hetihän minusta tuli suuri Pokémon fani. Ja kyllähän Pokémon edelleenkin on hyvä, vaikka en kyllä tuota Pokémon animea seuraa, mutta pelit siis on hyviä. Hopeanuoleen tutustuin 10 -vuotiaana ja siitä asti olenkin Ginga -fani ollut.

Luetaanko tähän eka vilkaisu vai kunnolla lukeminen? Noh, ekan kerran vilkaisin Dragon Ballsia ja en pitänyt. En muista minkä ikäinen olin, monta vuottahan tästä kuitenkin on. Sitten 12 -vuotaana luin Inuyashaa koulussa kun kaverini toi kirjastosta launaamia mangoja mukanaan. Luin kun ei ollut parempaakaan tekemistä, en mitenkään erityisemmin pitänyt.

Ginga -sarja ja Neon Genesis Evangelion.

Pokémon kortteja ja karkkipallojen figuureja aloin keräillä heti kun niitä ilmestyi, eli siinä 5 -vuotiaana.
Kun tutustuin Hopeanuoleen 10 -vuotiaana, aloin pienimuotoisesti keräilemään - ostin VHS -kasetit jnd. Mutta ollessani 12 -vuotias aloin keräilemään kunnolla näitä figuureja sun muuta.

Mitäs tähän nyt sanoisi. Ei pieni muttei isokaan. Ginga Tavaraa löytyy animesta mangaan ja oheistuotteissa figuureista isoon Weed pehmoon - ja kaikkea siltä väliltä. Neon Genesis Evangelionista omistan mangat 1-12 ja 1-6 DVD:tä. Lisäksi minulla on Wolf's Rain 1 & 2. Rahaa on uponnut ainakin yli 1000€
Viimeksi muokannut Murojaki päivämäärä 27.12.2011 00:42, muokattu yhteensä 4 kertaa
Kuva
Murojaki
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

Sukupuoli: Nainen/tyttö

ViestiKirjoittaja KuroiKyuubi » 26.12.2011 00:57

-Enimmäiset animeni taisivat olla Hopeanuoli ja Digimon. Hopeanuoleen tutustuin 7-vuotiaana Rovaniemellä asuvan kaverini kautta ja myöhemmin nykyisin parhaan ystäväni kautta. Digimoniin tutustuin 8-vuotiaana, kun Digimon Zero Two pyöri Nelosella. Ah, muistoja. <3

-Ensimmäinen mangani tuli esiin vasta sen jälkeen kun Hopeanuolta alettiin julkaista suomeksi. Olin silloin 12-vuotias (lähellä 13 vuotta). Olin kyllä aivan innoissani tästä, enkä meinannut uskoa sitä.

Suosikki mangasi ja animesi?
Anime: Digimon (lähinnä kaudet 2 ja 4), Naruto, Soul Eater, Tengen Toppa Gurren Lagann, GNG, GDW
Manga: Naruto, Soul Eater, GNG, GDW, Teiniagentti Luna

-Animen keräilyn aloitin 2006 ja mangan 2010.

Jos nyt tarkkoja ollan, omistan 48 mangaa, 8 erillistä anime-dvd:tä (Weed), 2 boksia (GNG & Naruto), sekä yhden VHS-kasetin (Dígimon). Luultavasti vienyt yli 300 euron edestä rahaa. ^_^'
Kuva
Älkää antako minun ryypätä enää ikinä! ~ Glenn, The Walking Dead
~dA-acco~MUUTTANUT!
KuroiKyuubi
Ōun sotilas
Ōun sotilas

ViestiKirjoittaja Smurffi » 26.12.2011 01:41

Hopeanuoli on ensimmäinen anime jota muistan katsoneeni. Olin silloin ehkä neljä vuotias. Pokemon tuli sitten varmaankin heti sen jälkeen. Animea parhaasta päästä molemmat (siis Pokemonista vain ekat kaudet.)

Ensimmäiset mangat jotka sain omaan kokoelmaan olivat Orion 1 ja Weed 14. Muistaakseni se oli joskus vuoden 2009 lopussa. En ole japania koskaan osannut, niin ei ole niitäkään tullut paljoa luettua.
Narutoa yritin jo aikaisemmin kaverilla lukea, mutta ei se oikein kiinnostanut.

Suosikki mangasi ja animesi?
Hopeanuoli ja muut Ginga sarjat tärkeimpinä.

Animea en varsinaisesti ole Weedien lisäksi kerännyt, mitä nyt pari dvd:tä Pokemonia olen joskus satunnaisesti ostanut, jos on halvalla löytynyt. Ja Hopeanuoli boksin ostin ehkä 11-vuotiaana..
Mangojen keräilyn aloitin kun Hopeanuolta alettiin suomentaa.

Animea löytyy aikas vähän - Weedit, GNG ja ehkä 6 dvd:tä Pokemon jaksoja ( + pari Pokemon leffaa, jos ne lasketaan). Muuta ei varmaankaan ole, tai ei ainakaan tule mieleen.
Mangaa löytyy vähän enemmän, suunnilleen 57 kappaletta, jos laskin oikein enkä unohtanut mitään (ei herranjumala, onks niitäkin noin monta!?!???), ja lisää tulee koko ajan.. Eli rahaa on niihinkin mennyt enemmän kuin tarpeeksi. Onneksi sukulaiset on keksitty, enkä ole ihan kaikkia joutunut itse maksamaan.
"I'm thinkin' that all that still matters is love ever after
After the life we've been through
'Cause I know there's no life after you"

Sitä, tätä ja tuota
Deviantart
Smurffi
Karhukoira
Karhukoira

ViestiKirjoittaja Shenpa » 26.12.2011 02:20

Minulla on muutama lapsuudensarja, joista en muista yhtään että mikä tuli ensin. Eli Hopeanuoli, Pokemon, Sailor Moon ja Muumit (jos se lasketaan :D ). Olin jotain 4-6 vuoden väliltä kun näihin tutustuin. Luulenpa kuitenkin, että Muumit tuli jo ennemmin. Pokemonia aloin katsomaan kun se tv:stä tuli (muistaako kukaan minä vuonna sitä alettiin näyttämään?), Sailor Moonia katsoin ruotsissa kun sitä siellä näytettiin ja Hopeanuoleen tutustuin naapurini kautta.

Mangaan tutustuin tuossa 11-12 -vuotiaana kun naapuri tutustutti minut Ranmaan. Ihastuin kovasti Ranman nättiin piirtotyyliin ja aloin sitä lukemaan. :)

Mangoista: Hopeanuoli, Ranma½, Azumanga Daioh, Yotsuba&!
Animeista: Hopeanuoli, Sailor Moon

Se tuli niillä paikkeilla missä mangankin lukeminen alkoi, eli siinä 11-12 -vuotiaana. Ensin keräsin Ranmaa, sitten muita mangoja ja lopulta keräily alkoi painottua Gingaan nettitilailun myötä.

Noo onhan tuota tavaraa jonkin verran kertynyt. Mangoja on jo varmasti yli 300, ja ginga-tavaraakin jonkin verran. Ei se iso kokoelma ole oikeasti suuriin kokoelmiin verrattuna mutta olen tyytyväinen. Animea en hirveästi kerää, mitä nyt parhaimmat sarjat olen hamstrannut hyllylle.
Rahan menoa en uskalla ajatella, ehkä jopa monta tuhatta euroa.. :?
Shenpa
Metsästyskoira
Metsästyskoira

ViestiKirjoittaja Uru » 26.12.2011 13:24

Ensimmäiset animet olivat Muumit, TaoTao, Nils Holgersson ja muut vastaavat.
Ensimmäisiä, joiden tiesin olevan animea, olivat Naruto, Rurouni Kenshin, Fushigi Yuugi ja Inuyasha. Olin jotain 15-16-vuotias tuolloin ja sarjat jättivät vaihtelevia kuvia. Naruto oli hyvä, Fushigi Yuugi tuli läpi katsottua, mutta Rurouni Kenshin ja Inuyasha jäivät kesken parin jakson jälkeen.

Ensimmäinen mangani oli Dragon Ball silloin, kun se alkoi ilmestyä. Tykkäsin siitä melko paljon, mutta pidin eniten taisteluturnauksista. Kun hahmot vain juoksentelivat ympäriinsä, olin lähinnä tylsistynyt.

Vaihtelevat paljon ajankohdan mukaan.

Anime-oheistuotekeräilyn sekä mangan/animen keräilyn aloittelin 6-7 vuotta sitten.

Mangaa on paljon, animea vähemmän. Keskityn tavallisesti suomijulkaisuihin. Oheistuotteita löytyy sarjasta riippuen melko paljonkin.
Lue Last Warsin uusimmat tapahtumat täältä.
Uru
Pomo
Pomo

Sukupuoli: Tuntematon

ViestiKirjoittaja Spyro » 26.12.2011 23:56

Ensimmäinen anime mihin tutustuin oli tietenkin Muumit joskus parivuotiaana. Sitten pari vuotta myöhemmin tutustuin näihin Omaxin julkaisemiin animekasetteihin, joita olivat Hopeanuolen lisäksi Viidakkokirja, Lady Oscar ja Lady lady. Kun olin 10-vuotias, rantautui Suomeen Pokemon, ja minusta tuli sen sarjan suuri fani. Nykyään fanitan sitä vieläkin lähinnä pelien ja figuurien keräämisen muodossa. :D

Minun ensimmäinen mangasarjani oli Dragon ball, joka tuli suomeen 2003 kun olin 13-vuotias. Tykkäsin Dragon ballista siihen saakka kun Goku kasvoi aikuiseksi, sitten sarjasta tuli minun makuuni aivan liian tylsä ja taistelupainotteinen, joten lopetin sen lukemisen siihen. Tutustuin myös muihin suomeksi käännettyihin sarjoihin sitä mukaa kun niitä ilmestyi, ja luin mm. Ranmaa, Inuyashaa, Tokyo Mew mewiä, FMA:ta, NGE;tä, Teiniagentti Lunaa ja ties mitä muuta. Harvaa sarjaa jaksoin kuitenkaan seurata loppuun asti, koska mielenkiintoa ei vain löytynyt, tai sarja oli niin tolkuttoman pitkä, että siitä tuli lähinnä puuduttavaa.

Mangan suhteen tykkään Gingan lisäksi Pokemonista, Yotsubasta, Chi`s sweet homesta ja seuraan lähinnä periaatteen vuoksi NGE:tä, koska haluan tietää mangaversion loppuratkaisun. Joskus satunnaisesti seuraan myös joitain yuri-aiheisia sarjoja (koska tyttörakkaus<3), mutta harvaa vaivaudun hankkimaan omaksi. Animea seuraan vain GNG:tä ja GDW:tä sekä Miyazakin leffoja.

Vaikea määrittää, sillä aloitin Pokemon-krääsän keräämisen jo silloin 10-vuotiaana, kun se tuli Suomeen, mutta en silloin vielä tiedostanut mitä se on. Tietoisesti aloin ostamaan mangapokkareita, kun ne rantautuivat Suomeen. Animea olen puolestani ostellut vain Miyazakin anime-elokuvien muodossa, sillä nämä Suomeksi tulleet animesarjat eivät ole joko kiinnostaneet, tai sitten olen katsonut niitä vuokrattuina/ kaverin luona. Gingan keräämisen aloitin kunnolla vuonna 2004, kun sain ensimmäiset oheistuotteeni, jotka oli ekat pehmot ja pari muuta tavaraa, sekä ensimmäiset mangapokkarit.

Tämä on hyvin paha kysymys, sillä riippuu paljon miten asian määrittää. Pelkästään Pokemon-tavaroihin on luultavasti uponnut 5000-10 000 euroa. Suomenkielisiin mangoihin on myös uponnut varmaan lähemmäs pari tuhatta, mutta asiassa tulee huomiioida, että olen myynyt noin 80 % omistamistani mangoista, joten niistä on tavallaan tullut rahat takasin.

Pokemon-kokoelmani on aika suuri, mutta en ole juurikaan pitänyt siitä meteliä. Keräilyni rajoittuu lähinnä pehmoleluihin ja figuureihin nykyään. Pelkästään jo pehmoja minulla on oletettavasti jotain 70-90 kpl, ja figuureja luultavasti jotain päälle/alle 500. Nuorena keräilin myös kortteja, ja muuta sälää, kuten kuulia, sormuksia, avaimenperiä etc. mutta nykyään olen rajoittanut keräilyn vain noihin leluihin, koska ne kiinnostaa minua tavaran eniten. Pokemon-elokuvia en ole jaksanut kerätä, mutta katson niitä aina mielelläni, vaikka en enää kovin aktiivisesti animea seuraakaan. Mangan keräämisen aloitin vasta noin puolivuotta sitten, kun bongasin muutaman mangan Tampereen Fantasiapeleistä. Pokemoninen suhteen minun periaatteenani on, etten tilaa tavaroita netistä, vaan hankin niitä sitä mukaa kun löydän tavaraa kaupoista. Joskus kun minulla on (liikaa) aikaa niin voisin kuvauttaa kokoelmani, ja pistää kuvat nettiin. :D

Gingan suhteen luulen, että kokoelmaani on uponnut 10 000- 15 000 euroa, etenkin kun kokoelmaani on kertynyt paljon superkalliita pehmoja.... Jotenkin kammottavaa ajatella, että tuolla summalla saisi jo (ei-niin-hyvälaatuisen) upouuden henkilöauton. Taidan olla hieman hullu.... :D

Ginga-kokoelmani on kooltaan hyvin suurikokoinen ottaen huomioon kuinka harvinaisia tavarat ovat. Voisinpa väittää että kokoelmani on yksi pohjoismaiden suurimpia. Mutta olen toisaalta saanut raataa niiden rahoittamisessa ja hankkimisessa niska hiessä jo vuosia, mutta mitäpä sitä ei tekisi rakkaimman harrastuksensa vuoksi. ;)

Mangan suhteen pyrin hankkimaan jokaista Takahashin KOIRA-aiheista sarjaa vähintään yhden julkaisun. Myös niitä sarjoja jotka eivät kuulu millään lailla Gingaan. Nämä muista aiheista esim. kalastuksesta kertovat mangat eivät puolestaan jaksa yhtään kiinnostaa.... Oheistavaroiden suhteen kerään mitä vain sattuu tulemaan eteen, mutta eniten minua kiinnostaa pehmot, avaimenperät ja figuurit. Minun kokoelmani onkin juuri pehmoista hyvin kuuluisa, sillä minulle on kertynyt niitä jo lähestulkoon koko pienten pehmojen sarja ja superharvinaisia isoja pehmoja on jo viisi kappaletta. En tunne tällä hetkellä ketään länsimaista Ginga-fania jolla olisi yhtä paljon pehmoja kuin minulla, sillä nekin joilla on joskus ollut enemmän, niin he ovat joko myyneet kokoelmansa pois, tai jääneet lukumäärältään kakkosiksi. Tavoitteenani on kerätä ainakin nuo kaikki pienet pehmolelut, muuten en voi kuolla onnellisena. :lol: En edes tiedä miksi olen niin syvästi kiintynyt noihin pieniin pallopäihin, mutta jokin niissä vain viehättää kovasti. :D
Kuva
Spyro
Karhukoira
Karhukoira

ViestiKirjoittaja Särö » 27.12.2011 12:08

Aivan ensimmäinen oli Muumit. Niitä katsoessani olin aivan pieni ja tulin heti sarjan faniksi. Myöhemmin animesuosikkejani olivat myös Pokemon, Digimon ja Hopeanuoli, joihin tutustuessani olin n. 7-8-vuotias. Varsinaisesti juuri anime alkoi kiinnostamaan yläasteella, kun tajusin Hopeanuolen olevan anime.

Ensimmäinen manga, jota aloin lukea oli Salapoliisi Conan. Olin 14-vuotias. Tuntui jännittävältä lukea sarjakuvaa eri suuntaan, kuin oli tottunut. Conanin juoni oli myös todella mielenkiintoinen, joten aloin harrastaa niiden lukemista, ja samalla haluisn tutustua myös muihin mangohin.

Suosikki mangasi ja animesi (Pelkkä maininta?)

Manga: Ginga, Inugami, Naruto, Fruits Basket, Salapoliisi Conan, Sugar Sugar Rune, Tokyo Mew Mew
Anime: Ginga, Chi's Sweet Home, Naruto, Fruits Basket, Pandora Hearts, D.N. Angel, Requiem from the Darkness

Pokemon-tuotteita keräsin lapsena silloin, kun en vielä edes varsinaisesti ajatellut sitä animeksi. Mangan keräily alkoi 14-vuotiaana.

Kokoelmani ei ole kovin suuri. Mangaa minulta löytyy tällä hetkellä 50-60 pokkaria, mikäli osasin nopeasti laskea jotenkin oikein. Anime dvd-levyjä minulla on vain 7 kappaletta. Olen keskittynyt erityisesti Gingan keräämiseen. Loput mangat olen ostanut kirpputoreilta, kun on halvalla löytynyt ja suurimman osan Conaneista olen saanut veljeni kaverilta. Yli 100 euroa on mennyt pelkästään Hopeanuoliin...
Särö
Metsästyskoira
Metsästyskoira

ViestiKirjoittaja Zafiros » 29.12.2011 14:55

Ensimmäisiä animeita lapsuudessani olivat muuan muassa Muumit, Hopeanuoli, Lady Lady, Candy Candy, Pokemon ja Digimon. Tuolloin lapsena en kuitenkaan tiennyt, että kyseiset sarjat olivat animesarjoja. Joskus ala-asteen loppupuolella muutamat luokkalaiseni innostuivat animesta ja mangasta, jolloin itsekin aloin seuraamaan esimerkiksi Sailor Moonia.

Time Stranger Kyoko ja Tokyo Mew Mew olivat ensimmäisiä mangoja joita aloin lukemaan. Kumpaankin sarjaan tutustuin silloin kun niitä alettiin julkaista suomeksi. Time Stranger Kyokosta en aluksi pitänyt, sillä en erityisemmin pitänyt sarjan juonesta. Tokyo Mew Mew’stä puolestaan pidin erityisen paljon. Tokyo Mew Mew’n kautta aloin myös tutustumaan paremmin suomenkieliseen mangatarjontaan, jolloin kiinnostuin esimerkiksi Inuyashasta sekä Salapoliisi Conanista.

Anime: Ginga-sarjat, Hetalia
Manga: Ginga-sarjat, Hetalia, Fullmetal Alchemist, Neon Genesis Evangelion

Lapsena keräsin Pokemon ja Digimon-aiheisia tuotteita ja jossakin vaiheessa Fullmetal Alchemistiin liittyviä tuotteita. Nykyisin keräilyni kohdistuu Gingaan ja Hetaliaan.

Aikoinaan minulla oli aika paljonkin mangapokkareita, mutta kyllästyttyäni joihinkin sarjoihin, myin suurimman osan pois. Kokoelmani rahallista arvoa en ole koskaan laskenut, mutta toisaalta aika paljon rahaa niihin on kulunut.
Zafiros
Taistelukoira
Taistelukoira

ViestiKirjoittaja Kiatsu » 08.02.2012 19:27

Muumit, TaoTao, Nils Holgersson, Digimon, Pokemon, Hopeanuoli, Yu-Gi-Oh, FMA, Tokyo Mew Mew (ja Wolf's rain). Iältään näitä kaikkia tuli katsottua 6-12 vuotiaana, muumeista se kuitenkin alkoi. Pidin erityisesti Muumeista, Hopeanuolesta, Digimonista ja Pokemonista tuohon aikaan. Näissä hahmoissa sattui olemaan jotain kiinnostavaa kuten Digimonin ja Pokemonin örkit. Nimitystä anime en kuitenkaan tiennyt heti.

Ensimmäinen mangani oli joko Emma tai FMA joku irto-osa. Emma oli ihan luettavaa, mutta lopputuloksena kuitenkin liian draamamaista ja tylsää. Halusin kuitenkin opetella mangan lukemista ja kokeilla muutenkin. FMA:sta en muista juuri mitään. Ihastuttava huumori, piirtojälki, tarina ja hahmot pääosin.

Suosikkimangasi ja animesi? (Pelkkä maininta)
Gingan lisäksi Wolf's rain.

13-vuotiaana.

Itse Ginga on syönyt jo 1400-2000 euroa. Muita sarjoja en ole oikein kiinnostunut keräämään mm. sen takia etteivät ihmisaiheiset sarjat kiinnosta. Digimonia olisi kuitenkin kiinnostavaa katsoa.. ja ruveta muutenkin seuraamaan kaikkea sarjaan liittyvää... mutta mistä.., haasteellinen tapaus.
Ginga fan since 2002, vegan since 2017.
Kiatsu
Ryhmänjohtaja
Ryhmänjohtaja

Seuraava

Paluu Anime & manga