Jaa-a. Ihan ensimmäinen kosketukseni animeen oli takuuvarmasti Muumit, joskin en tuolloin tiennyt sen olevan animea. Muumeihin tuli tutustuttua äitini kautta, joka minulle telkkarista kyseistä ohjelmaa laittoi näkymään kun en vielä itse osannut. Tottakai ihastuin Muumeihin ja siitä lähtien katsoin niitä hyvin paljon, omistin monta Muumit-VHS-kasettiakin, tosin nyt ne ovat lainassa serkullani.
Seuraavana animetuttavuutena tuli Hopeanuoli. Hopeanuoleen tutustuin myöskin äitini kautta, joka oli minulle dubatun VHS-kasetin ostanut. Eihän äiti tiennyt että kyseessä oli "tappelusarja", joten niinpä sain katsella Hopeanuolta jo ollessani kolmevuotias

Innostuttuani pikkuserkkuni kanssa "vähän liikaa" Hopeanuolen ihmeellisistä taisteluista äitini laittoi Hopeanuolen piiloon pitkäksi ajaksi, mutta onneksi löysin sen myöhemmin uudelleen. Parempaa kertomusta Hopeanuoleen tutustumisestani löytyykin "Kuinka tutustuit Hopeanuoleen?"-topicista. Tokihan en tämänkään ennen tiennyt olevan animea.
Ollessani eskarissa tutustuin Digimoniin ja Pokemoniin. Kumpikaan ei tehnyt mitään kovin suurta vaikutusta, vaikka Pokemonia jonkin verran seurasinkin. Sen sijaan vähän ennen eskaria tutuksi tullut Transformers teki vaikutuksen, niin poikamaiselta kuin kuulostaakin etten pitänyt Pokemonista tai Digimonista, vaan juuri Transformersista.
(ylläripylläri, en tiennyt tuolloin näidenkään olevan animea :'D)Studio Ghiblin tuotanto tuli tutuksi ekalla luokalla vielä tänäkin päivänä parhaan ystäväni kautta. Hän esitteli minulle Totoron, ja ihastuin oitis piirrostyyliin. Löysin sitten marketeista ja muista sellaisista samalla tyylillä piirrettyjä elokuvia, ja kyllähän ne tuli hankittua ja katsottua. Rakastuin Studio Ghiblin jälkeen ja rakastan sitä yhä
Sitten mangaan. Ensimmäinen mangatuttavuuteni oli -mikäs muukaan kuin- Hopeanuoli. Rakastin Hopeanuolen animea ja kun sain tietää että mangakin on, vieläpä suomeksi, niin tottakai minä sen halusin nähdä. Vakuutuin heti ensimmäisestä osasta ja odotin seuraavaa aina innolla. Harmistuin kun Hopeanuoli loppui, mutta innostuin sitten taas Weedistä ja sitä mukaa muista Gingan suomijulkaisuista
Muuhun mangaan kuin Gingaan en ole tutustunut.